دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1394 - 12:42

کسب رتبه برتر دانشگاه آزاد اسلامی همدان در برگزاری طرح ضیافت اندیشه سال گذشته

دبیر هم‌اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان از کسب رتبه برتر دانشگاه آزاد اسلامی همدان در برگزاری طرح ضیافت اندیشه در بین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان همدان در سال گذشته خبر داد.
کد خبر : 34717

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمدمهدی شیرمحمدی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: هرچند امسال به دلیل برخی از محدودیت‌ها موفق به برگزاری ضیافت اندیشه در مشهد مقدس نشدیم اما خوشبختانه این برنامه همزمان با دهه کرامت و ایام میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت آغاز شد.


دبیر هم اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه طرح ضیافت اندیشه با هدف قرب الهی در دو بخش عمده آموزشی و فرهنگی در واحد همدان برگزار می‌شود، افزود: ضیافت اندیشه در قالب پنج عنوان کارگاهی در سه سطح برگزار می‌شود.


وی با توجه به اهداف این طرح از جمله تربیت و خودسازی دانشگاهیان، ارتقای سطح قرآنی و معارف قرآنی، تمرین زندگی اجتماعی گفت: در این طرح مواردی چون اندیشه سیاسی اسلام، اصول تربیت و تعلیم، تاریخ علم و تمدن اسلام، معرفت‌شناسی و اخلاق حرفه‌ای مطرح خواهد شد.



شیرمحمدی با تأکید بر اینکه بر مبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شرکت در این دوره لازم و ضروری است، اظهار کرد: هر کارگاه با حضور 25 نفر برگزار خواهد شد و استادان از جمله برجسته‌ترین افرادی هستند که در دوره‌های قبلی بیشترین میزان رضایتمندی شرکت‌کنندگان را کسب کردند.


وی با تأکید بر اینکه در سال گذشته دوره‌های سطح یک به اتمام رسیده، خاطرنشان کرد: امسال موفق به برگزاری چند کارگاه در سطح دو شدیم و هر روز بیش از چهار ساعت کارگاهی برگزار نخواهد شد.


شیرمحمدی تصریح کرد: نشست‌های هم‌اندیشی در حاشیه برگزاری این طرح هم چون ماهواره اینترنت و شبکه‌های اجتماعی با حضور علی طاهری، موسیقی در عرفان و فلسفه اسلامی از سوی حجت الاسلام حمیدرضا طالقانی، سبک زندگی در نهج‌البلاغه از سوی دکتر قائمی و اقتصاد مقاومتی با حضور دکتر مهرگان برگزار خواهد شد.


وی ادامه داد: در این نشست‌ها، استادان ابتدا به مدت 20 تا 30 دقیقه مباحث را باز کرده و سپس به گفت‌وگو و مباحثه با شرکت کنندگان خواهند پرداخت.


شیرمحمدی با بیان اینکه جشن میلاد امام رضا(ع) در زورخانه شهدای گمنام دانشگاه برگزار خواهد شد، گفت: در سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان موفق شد رتبه برتر برگزاری ضیافت اندیشه اساتید در بین دانشگاه‌های و موسسات آموزش عالی استان همدان را به خود اختصاص دهد.


وی افزود: در این طرح 125 نفر از اعضای هیات علمی واحد همدان و مراکز تابعه حضور دارند و در مدت یک هفته با مباحث اسلامی به دانش و معرفت افزایی خواهند پرداخت.


شیرمحمدی خاطرنشان کرد: نشست‌های بازی‌های رایانه‌ای، موضوع داعش، طب سنتی با حضور استادان مجرب و توانا در این دوره برگزار خواهد شد.


وی گفت: برگزاری برنامه‌ها و مسابقات ورزشی تیراندازی، جشن میلاد امام رضا(ع) در زورخانه شهدای گمنام دانشگاه، مسابقه دارت، بدمینتون و تنیس روی میز، والیبال و شنا از دیگر برنامه‌های این طرح است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته