دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سوابق برادران شهید آیت‌الله شاهرودی که رهبری به آن اشاره کردند

رهبر انقلاب در پیام تسلیت به مناسبت رحلت آیت‌الله هاشمی شاهرودی به سه برادر شهید وی اشاره کردند.
کد خبر : 347160
13971004_0841227.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله سیدمحمود شاهرودی در اثر بیماری دارفانی را وداع گفت. رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی با تسلیت به خانواده آیت‌الله شاهرودی از برادران شهید وی نیز یاد کردند.


آیت‌الله سیدمحمود شاهرودی که از قدیم با رژیم بعث عراق همواره در مبارزه بود، بارها به زندان بعثی‌ها افتاد، ولی در اثر شکنجه‌های فراوانی که در این ایام متحمل شد، تا سال‌ها این شکنجه‌ها بر جسم و روح وی باقی مانده بود. در بخشی از پیام رهبر انقلاب به شهادت سه برادر آیت الله هاشمی شاهرودی اشاره شده است.


برادران شهید مرحوم شاهرودی شامل؛ شهیدان مصطفی، محسن و هادی هاشمی‌شاهرودی بودند که در اثر مبارزه با بعثی‌ها زندانی، شکنجه و شهید شدند.


سید‌محسن هاشمی‌شاهرودی یکی از برادران مرحوم شاهرودی در سال 1328 شمسی در نجف اشرف به دنیا آمد. وی پس از تحصیل در مدرسه علوی در دانشکده فقه در نجف اشرف تحصیلاتش را ادامه داد. سیدمحسن پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به جرگه طرفداران این انقلاب درآمد و تظاهراتی را در عراق برای حمایت از امام خمینی(ره) پایه‌ریزی کرد و بعد از اینکه توسط نوکران صدام دستگیر شد، بر اثر شکنجه بسیار زیاد به شهادت رسید اما پیکر وی هیچ وقت به دست خانواده‌اش نرسید.


سیدمصطفی دیگر برادر آیت‌الله شاهرودی بود که در سال 1355 به دنیا آمد و در دانشکده پزشکی بغداد درس خود را ادامه داد. وی بسیاری از نوارها و اعلامیه‌های سخنرانی امام خمینی(ره) را در عراق بازنشر می‌کرد و بعد از این موضوع دستگیر و بسیار شکنجه شد و توسط سازمان استخبارات عراق به نقطه نامعلومی ارسال شد و دیگر اثری از او پیدا نشد.


سیدهادی برادر دیگری بود که طعم شهادت را چشید. وی به حدی نابغه بود که به چهار زبان زنده جهان تسلط داشت و در هجوم رژیم بعث در سال 1980 دستگیر و در اداره امنیت عراق به شهادت رسید و مانند برادران دیگرش هیچ زمان به آغوش خانواده بازنگشت.


انتهای پیام/4082/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته