دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 دی 1397 - 13:57
معاون اول رئیس جمهور:

دولت آماده استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات است

معاون اول رئیس جمهور گفت: قطعاً حل مشکلات موجود در حوزه حقوق شهروندی، سرمایه اجتماعی و اقتصاد پولی و بانکی با کمک نخبگان جامعه میسر است.
کد خبر : 347124
153466625478550500.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، از روابط عمومی دانشگاه تهران اسحاق جهانگیری در جلسه گزارش عملکرد خوشه‌های مشورتی دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه در شرایط کنونی و اعمال تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه آمریکا بر پیچیدگی در حل مشکلات افزوده شده است، گفت: قطعاً حل مشکلات موجود در حوزه حقوق شهروندی، سرمایه اجتماعی و اقتصاد پولی و بانکی با کمک نخبگان جامعه میسر است.


وی با قدردانی از رؤسای دانشگاه‌ها و استادان حاضر در خوشه‌های مشورتی که با دغدغه نسبت به حل مشکلات کشور وارد عرصه شده‌اند تا راهکارهای اجرایی برای عبور از بحران‌ها ارائه دهند، گفت: با وجود محدودیت‌ها و برخی موانع ساختاری، دولت تلاش می‌کند تا علاوه بر استفاده از نظرات ارائه شده ارتباط دستگاه‌های اجرایی با نهاد دانشگاه را تقویت کند.


معاون اول رئیس جمهور در این جلسه با تأکید بر اهمیت موضوع سرمایه اجتماعی و نقش نخبگان و دانشگاهیان در بازسازی اعتماد و امید مردم گفت: احیای سرمایه اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی که امروز حساسیت‌ها نسبت به آن دوچندان شده نیازمند همکاری جدی محافل علمی و حاکمیتی در کشور است.


جهانگیری در پایان خاطرنشان کرد: اگر گزارش‌هایی که خوشه‌های مشورتی دانشگاه‌ها به دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌کنند مورد استفاده قرار بگیرد، قطعاً شانس موفقیت طرح‌ها به دلیل حمایت همزمان دولت و نخبگان دانشگاهی افزایش خواهد یافت.


منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، در این نشست با اشاره به استقبال خوب دانشگاه‌ها برای همراهی با دولت گفت: تأکید رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور بر ارتباط بیشتر وزارتخانه‌ها با دانشگاه بوده و امیدواریم این همکاری‌ها به راه حل‌های مناسب به منظور مقابله با مشکلات منتج شود.


انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته