دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان سما:

مراکز سما باید در منطقه حرف اول را بزنند

معاون دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما گفت: مراکز سما باید از هر نظر چه کمیت و چه کیفیت سرآمد باشند؛ به‌طوری که در شهر و منطقه حرف اول را بزنند.
کد خبر : 347043
image_2018_12_25-10_18_13_89_Byr.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زاهدان، علیرضا منظری توکلی صبح امروز در شانزدهمین جلسه شورای نظارت و هماهنگی سمای استان سیستان و بلوچستان که در دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان برگزار شد، با ابراز همدردی از حادثه دردناک آتش‌سوزی دبستان اسوه حسنه زاهدان بر ایمن‌سازی مدارس سما در استان تأکید کرد و مقرر شد تا پایان دی‌ مدارس سما زاهدان به تجهیزات گرمایشی مناسب مجهز می‌شوند.


وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان بالاترین آمار راه‌اندازی مراکز سما در کشور را دارد گفت: مراکز سما قبل از اینکه راه‌اندازی شود، حتماً در خصوص نکات تخصصی و نیازسنجی و آمایش رشته‌ها در هر منطقه و تبلیغات مؤثر، مطالعات لازم را انجام دهند.


 رئیس سازمان سما افزود: مراکز سما باید از هر نظر چه کمیت و چه کیفیت سرآمد باشد؛ به‌طوری که در شهر و منطقه حرف اول را بزند. مدارس و آموزشکده‌های سما باید علاوه بر ارتقای آموزشی و پژوهشی بر مسائل فرهنگی، مذهبی و اعتقادی اهتمام بیشتری داشته باشند و اولویت کار با امور فرهنگی و آموزش دینی باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان نیز در این جلسه گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت خالی عظیمی در کل کشور دارد که این ظرفیت خالی باید به طرف مراکز و آموزشکده‌های سما سوق داده شود.


سلطانعلی میر اظهار کرد: راه‌اندازی مدارس و آموزشکده‌های سما در شهرها نشانگر همکاری خوب اداره کل آموزش‌وپرورش، فرمانداران و بخشداران استان است که با توجه به حادثه دبستان اسوه حسنه خواستار همکاری و کمک بیشتر به مدارس سما، به‌ویژه در سیستم گرمایش و سرمایش هستیم.


دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان نیز در این جلسه گزارشی از مصوبات جلسه قبل و عملکرد شورا و دستور کار جلسه بیان کرد.


مسعود اکبری‌زاده افزود: حوزه مدارس سما به‌منظور گام برداشتن در مسیر تعالی و پیشرفت پیش از پیش دانشجویان و دانش‌آموزان و کیفیت‌بخشی و ارتقای آموزشی و پژوهشی اقدامات مهم و ارزنده‌ای را نظیر خرید و نصب اسپیلت تا پایان دی‌، هوشمندسازی (خرید ویدئو پروژکتور)، تجهیزات کمک‌آموزشی و کارگاهی و آزمایشگاهی، برنامه برای حضور مربی قرآن تخصصی و مشاوره و خرید تخته وایت‌برد مغناطیسی را در برنامه کاری خود دارد.


به گزارش آنا، این جلسه با حضور اعضا در سالن اجتماعات هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان برگزار و در پایان دستور کار جلسه مطرح و با مصوباتی به کار خود پایان داد.


انتهای پیام/4121/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته