دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
منظری‌توکلی:

رسالت اصلی سما تربیت دینی و اعتقادی دانش‌آموزان است

رئیس سازمان سما گفت: رسالت ما در حوزه سما، تربیت دینی و اعتقادی دانش‌آموزان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم استکبار است.
کد خبر : 346889

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زاهدان، علیرضا منظری‌توکلی روز گذشته در جمع مسئولان، کارکنان، مدیران و استادان مدارس دخترانه و پسرانه سمای زاهدان حضور یافت و از نزدیک به مسائل و مشکلات آنها رسیدگی کرد.


معاون دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما گفت: یکی از دلایلی که دشمنان در پی رخنه و شکاف بین مسلمانان هستند، مسائل دینی به‌خصوص اختلافات شیعه و سنی است.


منظری‌توکلی بیان کرد: امروز دانش‌آموز ما در مدارس سما باید طوری تربیت شود که افتخار شهر و استان خودش باشد و به سمایی‌، ایرانی‌ و اسلامی‌ بودن خود افتخار کند و از نظر اخلاق حسنه برجسته و سرآمد باشد به‌طوری که بتواند در جمع هم‌سالان خود و دیگران بر آنها تأثیر مثبت بگذارد.



معاون دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه در دیدگاه مسلمانان تزکیه بر تعلیم تقدم داشته و پیامبر گرامی اسلام(ص) به‌عنوان معلم دوم بشر وظیفه و رسالت خویش را اگرچه آموزش می‌داند؛ ولی بر اساس آیه قرآن می‌فرماید «من مبعوث شدم تا مکارم اخلاق را تکمیل کنم»، پس بر این اساس در کنار تمام دروس یک وظیفه مهم‌تر بر مبنای اعتقادات خودمان داریم و آن آموزش مسائل اعتقادی و اخلاقی است که به‌ویژه از طریق الگو، رفتار و عمل‌مان مثل راستگویی، وفای به عهد، ترحم و محبت به دیگران باید عمل کنیم که برای انجام این مأموریت سخت باید تمام ابعاد وجودی دانش‌آموزان را در نظر بگیریم.


وی افزود: امروز رسالت ما در حوزه سما علاوه بر ارائه بالاترین سطح آموزشی و پژوهشی در اولویت قراردادن مسائل فرهنگی و اعتقادی بوده و از جمله وظایف خطیر این حوزه، تربیت دینی و اعتقادی دانش‌آموزان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم استکبار است.


در پایان مسئولان، کارکنان مدارس پسرانه و دخترانه سمای زاهدان مشکلات، نظر و پیشنهاد  خود را بیان کردند و منظری‌توکلی با ارائه راهنمایی‌های لازم، برای بهبود شرایط و افزایش کیفیت مدارس، توصیه‌های لازم را ارائه کرد.


انتهای پیام/4103/4062/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته