دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1397 - 15:44
رئیس سازمان سما تأکید کرد؛

لزوم فکرپروری در مدارس کشور

معاون دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما گفت: باید حفظ‌پروری در مدارس کشور به فکرپروری و مدرسه هم به صحنه عمل تبدیل شود.
کد خبر : 344372
0G5A1856.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمان، علیرضا منظری‌توکلی ظهر امروز در جمع معاونان مدارس سما استان کرمان گفت: تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان آموزش‌وپرورش استان کرمان بسیار بی‌سابقه و رضایت‌بخش است و باید به یک الگوی کشوری تبدیل شود.


وی افزود: همه ما در راستای دستور مقام معظم رهبری باید مجری سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در مدارس سما باشیم و بیش‌ازپیش باید روی این سند کار شود.


رئیس سازمان سما با تأکید بر این موضوع که این سند مورد حمایت جدی مقام معظم رهبری است اظهار کرد: این سند تحول بنیادین توسط متخصصان و کارشناسان مجرب حوزه تعلیم و تربیت کشور تدوین و تنظیم‌شده است.


منظری‌توکلی عنوان کرد: باید حفظ‌پروری در مدارس کشور به فکرپروری و مدرسه به صحنه عمل تبدیل شود و اعتقاد داریم هر دانش‌آموز باید در مدرسه یک مهارت فنی و کاربردی را یاد بگیرد.


وی افزود: رئیس هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید زیادی بر یادگیری مهارت توسط دانش آموزان دارند و ما با جدیت این موضوع را در مدارس سما پیگیری می‌کنیم.


معاون سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هیچ جدایی بین سازمان سما و دانشگاه آزاد اسلامی حس نمی‌شود خاطرنشان کرد: باید از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان ابزار توانمندسازی دانش‌آموزان بهره‌برداری کنیم.


منظری‌توکلی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که از لحاظ فرهنگی و اقتصادی توجه به مدارس بازخورد بهتری خواهد داشت و آینده دانشگاه آزاد اسلامی در گرو موفقیت مدارس سما رقم خواهد خورد.


وی بیان کرد: باتوجه به افزایش جمعیت دانش آموزان کل کشور و کاهش نیروهای آموزش‌وپرورش در اثر بازنشستگی، مدارس سما می‌توانند به‌عنوان بهترین و قدرتمندترین بازوی اجرایی آموزش‌وپرورش به میدان بیایند.


رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با بیان اینکه جلسات متعدد با وزیر آموزش‌وپرورش داشته است عنوان کرد: انتظار آموزش‌وپرورش نیز همین است که ما با تمام توان به کمک نظام آموزشی کشور بشتابیم و در این موضوع قطعاً پیش‌قدم خواهیم بود.


منظری‌توکلی اظهار کرد: در یک سال گذشته 180 مدرسه به مدارس سما اضافه‌شده است و با افزایش کمی و کیفی این مدارس بخشی از مشکلات آموزش‌وپرورش را برطرف خواهیم کرد.


وی گفت: در کنار مدارس باید دغدغه مهمی را که از طرف مقام معظم رهبری به ما ابلاغ‌شده را پیگیری کنیم که آموزش مهارت به دانش آموزان است و این موضوع مهم را با قاطعیت پیگیری خواهیم کرد.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته