دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد؛

دستگاه جابه‌جاکننده بیمار از تخت‌های بیمارستانی طراحی و ساخته شد

دستگاه صفحه دوتکه چرخ‌دار ریلی جابه‌جاکننده بیمار از تخت‌های بیمارستانی توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اختراع و ساخته شد.
کد خبر : 346787
z2.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دستگاه صفحه دوتکه چرخ‌دار ریلی جابه‌جاکننده بیمار از تخت‌های بیمارستانی توسط عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و دو نفر از دانشجویان این دانشگاه اختراع و به ثبت رسید.


عضو هیأت علمی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد درباره ویژگی‌های این دستگاه گفت: اکنون مشکلی که در رابطه با جابه‌جایی بیماران از تخت‌های بیمارستانی به برانکاردها و یا بالعکس وجود دارد، استفاده از روش‌های ناکارآمدی نظیر پتو و روتختی و ... است که علاوه بر اینکه مشکلاتی را برای پرسنل بیمارستانی ایجاد می‌کند، مشکلات زیان‌باری مانند سقوط بیمار، شکستگی ستون فقرات و ... را نیز متوجه بیمار خواهد کرد.


سیداحسان تهامی افزود: به همین منظور وسیله‌ای در گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به همت و همکاری دو نفر از دانشجویان مهندسی پزشکی این دانشگاه به نام‌های کریم صالحی چلچه و محمدرضا یعقوبی طراحی و ساخته شد.


وی در خصوص استفاده از این دستگاه اظهار کرد: با استفاده از این دستگاه می‌توان به‌راحتی و در امنیت کامل بیمار را از یک تخت به تخت دیگر جابه‌جا کرد.


عضو هیأت علمی واحد مشهد با بیان اینکه در این وسیله از دو صفحه و دو ریل تاشونده و چند چرخ استفاده‌شده که به لحاظ قیمت، سادگی و سبکی کارآمدتر از سایر نمونه‌های مشابه است، تصریح کرد: این وسیله اکنون موفق به دریافت گواهی ثبت اختراع و تأییدیه اداره گسترش علم و علم‌سنجی نیز شده است.


به گزارش آنا، پیش از این نیز تهامی با همکاری تیم تحقیقاتی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دستگاه اندازه‌گیری گودی کف پا در ایران و دستگاه بایوفیدبک اصلاح وزن اندازی روی دو پا را طراحی و ساخته است.


انتهای پیام/4121/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته