دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مبدع دوبله فیلم به زبان اشاره:

تأسیس دانشگاه ناشنوایان، تاریخ را به نام دانشگاه آزاد اسلامی کرد

هنرمند نیمه‌شنوا و مبدع دوبله فیلم به زبان اشاره گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با تأسیس دانشگاه ناشنوایان، تاریخ را از آن خود کرد.
کد خبر : 346778
2609509.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، دوازدهم آذرماه امسال و همزمان با روز جهانی معلولان بود که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از تأسیس دانشگاه ویژه ناشنوایان در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.


دکتر محمدمهدی طهرانچی اعلام کرد که این واحد با عنوان «واحد بین‌المللی فرشتگان» با برنامه‌های خاصی برای آموزش‌های عالی ویژه ناشنوایان از مهرماه سال آینده کار خود را آغاز خواهد کرد. این خبر با استقبال خوب جامعه ناشنوایان کشور مواجه شده است.


در همین ارتباط، امیر تهرانی هنرمند نیمه‌شنوا و مبدع دوبله فیلم‌های سینمایی به زبان اشاره، در گفتگویی با خبرنگار آنا گفت: اول از همه باید هم به جامعه علمی کشور و هم به جامعه شریف ناشنوایان ایران به خاطر حضور دکتر طهرانچی در جایگاه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی تبریک بگویم. ایشان از نخبگان علمی و مدیران آگاه هستند. در همین مدت کوتاه مدیریت خود توانسته‌اند دانشگاه آزاد اسلامی را در مسیر تولید علمی و خودباوری قرار دهند.


تهرانی که به گفته خود در یک خانواده ناشنوا به دنیا آمده و خود نیز نیمه‌شنواست، اظهار کرد: اعلام تأسیس دانشگاه ویژه ناشنوایان در دانشگاه آزاد اسلامی موجی از امید را در بین این قشر مظلوم اما توانمند جامعه ایجاد کرده است. اکنون تعداد زیادی از دانشجویان ناشنوای ما در کنار دانشجویان عادی در مراکز آموزش عالی مشغول تحصیل هستند. در حالی که زبان اشاره را پیش از ورود به دانشگاه یاد گرفته‌اند، اما این زبان در دانشگاه کاربردی برایشان ندارد. استادان هم  با زبان اشاره و با اصول گفتاردرمانی و لب‌خوانی آشنایی ندارند. با این وجود می‌بینیم که نخبگان زیادی از بین دانشجویان ناشنوا سر برآورده‌اند.



مدیر مجموعه «سینما اشاره» که خود نیز سابقه فعالیت در سریال‌های تلویزیونی را نیز داشته است، در ادامه گفت: رسیدگی به ناشنوایان در حوزه‌های علمی، فرهنگی و هنری یک موضوع استراتژیک است و خوشحالم که نهادی مثل دانشگاه آزاد اسلامی به این موضوع ورود کرده است.


تهرانی خطاب به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جناب آقای دکتر طهرانچی واقعاً از صمیم قلب می‌گویم که با یک گام که در این زمینه برداشتید، کار مرحوم باغچه‌بان را تکمیل کرده و تاریخ را از آن خود کردید. تنها خواسته‌ام به عنوان فردی که سال‌هاست با ناشنوایان در ارتباط است و در حوزه هنر و سینما فعالیت می‌کند از شما به عنوان یک مدیر انقلابی و جهادی این است که نگذارید این طرح مفید و عالی خدای نکرده پیگیری نشود یا مورد سوء استفاده قرار بگیرد و ناشنوایان عزیز ما به حاشیه بروند.


انتهای پیام/4072/4104/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۳
۰
اگر یک دانشگاه هم برای نابینایان عزیز در مجموعه دانشگاه ازاد اسلامی تاسیس شود اقدام بسیار بسیار مفیدی خواهد بود
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
۰
بسیار عالی
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
۰
به فکر معلولان جسمی حرکتی هم باشید
هلدینگ شایسته