دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1397 - 10:13
صالحی عنوان کرد:

بازارسازی بین‌المللی محصولات ایرانی در جهان

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با همکاری بخش بین‌الملل معاونت علمی توانسته‌ایم در جهان بازارسازی کنیم.
کد خبر : 346676
_79V3913.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پیمان صالحی در مراسم افتتاح نوزدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار و ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران که صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: در اولین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران تنها 120 شرکت حضور داشتند که امسال به 350 شرکت رسیده است. برخی از شرکت‌ها به‌واسطه رشد توانسته‌اند شرکت‌های زایشی باشند که این نکته خوبی است و در این دوره از نمایشگاه 9 هزار محصول ساخت ایران ارائه می‌شود.


معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: 380 میلیارد تومان فروش سال گذشته این نمایشگاه بوده و شرکت‌ها توانسته‌اند قراردادهایی منعقد کنند. همچنین هر ساله با هماهنگی‌های معاون بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانسته‌ایم برای محصولاتمان در خارج از کشور بازارسازی کنیم تا علاوه بر بازدید از نمایشگاه خرید تجهیزات هم داشته باشند.


وی اضافه کرد: هفت هزار نفر شاغل در شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران محیطی است برای تأمین نیازهای شرکت‌ها و اشتغال افراد. به همین منظور با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد توسعه فناوری از شرکت‌های نانو حمایت‌های مالی می‌شود که این حمایت مالی براساس سطح‌بندی صورت‌گرفته از محصولات انجام می‌شود.


صالحی در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در جهت اهداف نظام و برای ظهور و بروز استعدادهای علمی برگزار می‌شود و به‌طور قطع با هم‌گرایی و هم‌فکری بین وزارت علوم و معاونت علمی می‌توان هم‌افزایی بین بازیگران اصلی علمی به‌ وجود آورد.


انتهای پیام/4085/پ


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته