دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1397 - 20:39
آنا گزارش می‌دهد؛

دغدغه‌های مدیران تربیت‌ بدنی دانشگاه آزاد اسلامی برای پویایی ورزش

فعالیت‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در نشستی با حضور مسئولان تربیت‌بدنی و کارشناسان این حوزه مورد نقد و بررسی قرار گفت.
کد خبر : 346622
AG8I7157.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ورزشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اولین نشست هم‌اندیشی مسئولان تربیت‌بدنی و کارشناسان حوزه ورزش استان تهران عصر امروز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با حضور کمال جوانمرد سرپرست اداره کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.


جلسه هم‌اندیشی مسئولان تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی


در ابتدای این جلسه عباس گوهری معاون امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی باوجود امکانات ورزشی خوبی که در سطح استان دارد و پذیرا برگزاری مسابقات دانشجویان، کارمندان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی است.


دغدغه‌هایی از جنس ورزش دانشگاهی


در ادامه این جلسه مسئولان تربیت‌بدنی دانشگاه‌های آزاد استان تهران پیشنهادها و انتقادات خود را بیان کردند. گیتی متین مسئول تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران بر لزوم نظم و هماهنگی‌های لازم پیش از برگزاری مسابقات تأکید کرد و گفت: عدم هماهنگی منجر به تداخل مسابقات همگانی و استانی با برنامه‌های درون دانشگاهی می‌شود.


جلسه هم‌اندیشی مسئولان تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی


طاهر ویسی مسئول تربیت‌بدنی واحد اسلام‌شهر نیز از نبود ساختار مشخص در استان تهران گفت و ادامه داد: استان تهران تنها استانی است که این مشکل همچنان در آن باقی‌مانده است.


تأکید بر حفظ کیفیت مسابقات ورزشی


ناصر مرادی یکی از مسئولین تربیت‌بدنی سازمان سما نیز از کاهش هزینه‌های در نظر گرفته‌شده برای مربی و داوران مسابقات گفت و بیان کرد: این امر منجر به کاهش کیفیت در برگزاری مسابقات می‌شود.


نگاهی به آمارهای ورزشی دانشگاه‌های آزاد استان تهران


در این جلسه نیلوفر اسکویی یکی از کارشناسان تربیت‌بدنی آماری از میزان مشارکت واحدهای دانشگاه آزاد استان تهران داد. بر اساس آمار از 20 واحد دانشگاه آزاد اسلامی 13 واحد در مسابقات برادران و 11 واحد دانشگاهی در مسابقات بانوان شرکت کرده‌اند.


جلسه هم‌اندیشی مسئولان تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی


واحد شهر ری و بیشترین حضور در مسابقات بانوان


در مسابقات خواهران دانشگاه آزاد واحد شهر ری بیشترین حضور را در مسابقات داشته‌است. همچنین واحدهای تهران مرکز و تهران شمال مقام دوم و سوم میزان شرکت را کسب کردند و واحدهای اسلامشهر، علوم پزشکی تهران، تهران جنوب، ورامین و شهرری در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.


در مسابقات پسران نیز واحد شهرری بیشترین حضور را در مسابقات داشته است و واحد تهران جنوب جایگاه دوم، واحدهای تهران شمال، اسلامشهر و شهر قدس مقام سوم، واحد تهران مرکز مقام چهارم و واحدهای پزشکی و صفادشت جایگاه پنجم را کسب کردند.


درمجموع نیز واحدهای شهرری و تهران جنوب واحدهای تهران مرکز و تهران شمال  اسلام‌شهر و واحد شهر قدس به ترتیب بیشتر حضور را در مسابقات ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی داشته‌اند.


بودجه 6 میلیارد تومانی ورزش در دانشگاه آزاد استان تهران


کامران کتال مسئول برگزاری مسابقات ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست گفت: استان تهران دارای 410 هزار دانشجو است که باید از این پتانسیل به‌خوبی استفاده کرد. نیمی از بودجه ورزشی کل استان‌ تهران در سال 95 به سازمان بازگشت و در سال 96 نیز چنین اتفاقی تکرار شد که این مهم نشان‌دهند این است که از 24 واحد و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی نتوانستند از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنند.


جلسه هم‌اندیشی مسئولان تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی


ورزش کشور به دانشگاه‌ها بدهکار است


کمال جوانمرد سرپرست اداره کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی پس از شنیدن انتقادات پیشنهاد‌ها مسئولین تربیت‌بدنی واحدهای استان تهران این دانشگاه با تأکید بر اینکه دانشگاه‌های کشور به سیستم ورزش خدمات شایانی داشته‌اند، بیان کرد: ورزش کشور به دانشگاه‌ها بدهکار است و وزارت ورزش باید دین خود را به دانشگاه‌ها ادا کند. فدراسیون ملی ورزشکاران دانشگاهی تنها فدراسیونی است که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان نیست و این فدراسیون زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اداره می‌شود و بودجه خود را از این وزارتخانه دریافت می‌کند.


آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری در سطح کلان ورزش کشور


سرپرست اداره کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال این است که ورزش کشور را متحول کند اما برنامه مدونی برای ورزش در کل کشور وجود ندارد. پیشنهاد می‌کنم شورای عالی ورزش تحت نظر ریاست جمهوری تشکیل شود. با تشکیل این شورا باید برای ورزش کشور به‌صورت کلان و در شکل یک برنامه مدون تصویب شود. دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی کامل برای همکاری در این زمینه را دارد.


جلسه هم‌اندیشی مسئولان تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی


وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزش‌های همگانی و قهرمانی این دانشگاه در سال جاری، تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توانست درحالی‌که بودجه امسال ورزش نسبت به سال گذشته با ۵۴ درصد کاهش مواجه شده بود، ۳۰ رویداد ورزشی برگزار کند و این دانشگاه ۱۷ تیم لیگ برتری دارد. همچنین توانست مسابقات همگانی، کارکنان و هیئت‌علمی این دانشگاه را برگزار کند.


در پایان این نشست سرپرست اداره کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی از سالن و امکانات ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی بازدید کرد.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته