دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1397 - 18:07
بررسی نتایج یک مطالعه علمی؛

استفاده از پاورپوینت در دانشگاه‌ها ممنوع می‌شود؟

یک مطالعه جدید در مورد ارائه پاورپوینت در فضای کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها، نتایج متفاوتی نسبت به باور عمومی استفاده از این امکان آموزشی در پی داشته است.
کد خبر : 346510
image-20150422-1863-1ui3dw9.jpg

به گزارش خبرنگار حوزهٔ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از بیزنس اینسایدر، دانشمندان دانشگاه آکلند از 105 دانشجوی علوم کامپیوتری و مهندس نرم‌افزار پرسیده‌اند که آیا فکر می‌کنید تماشای استاد در حال خواندن از روی پاورپوینت شما را باهوش می‌کند؟ 


نتایج این مطالعه جدید نشان می‌دهد که استفاده از پاورپوینت در تدریس علاوه بر اینکه باعث گیج شدن دانشجویان می‌شود، استادان را نیز برای آنها خسته‌کننده می‌کنند.


در این گزارش پیشنهاد شده است که دانشگاه‌ها باید استفاده از پاورپوینت را ممنوع کنند. البته بیشتر دانشگاه‌ها اهمیتی به این پیشنهاد خوب نمی‌دهند؛ چراکه ترجیح می‌دهند موفقیت را با میزان رضایت دانشجویان اندازه‌گیری کنند.


وابستگی به اسلایدهای پاورپوینت و بی‌نیازی از کتاب‌های درسی


وابستگی بیش از حد به اسلایدهای پاورپوینت در کلاس‌های درس باعث به وجود آمدن اعتقاد پوچی شده است که دانشجو نیازی به خواندن کتاب‌های درسی، حضور در کلاس درس، یادداشت‌برداری و انجام تکالیف ندارند و استاد نیز نباید از دانشجویان انتظار چنین کارهایی را داشته باشد.    


بر اساس این گزارش، پاورپوینت این باور را ایجاد می‌کند که دانشجویان بدون مطالعۀ چند ده کتاب، بررسی 100 مقاله و حل هزاران مسئله می‌توانند مهارت و دانش کسب کنند.


پاورپوینت سطح نمرات دانشجویان را افزایش نمی‌دهد


نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد با وجود اینکه پاورپوینت میزان آموزش یا سطح نمرات دانشجویان را افزایش نمی‌دهد؛ اما از محبوبیت بالایی برخوردار است. گفتنی است که محبوبیت یک چیز باعث تأثیرگذاری آن نمی‌شود.  


انتهای پیام/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته