دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1397 - 13:34
در قزوین برگزار شد؛

مروری بر تجربه‌های مرمت در آثار تاریخی ارزشمند

نشست تخصصی با عنوان «مروری بر تجربه‌های مرمتی» به همت دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.
کد خبر : 346474
IMG_3241.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قزوین، نشست تخصصی با عنوان «مروری بر تجربه‌های مرمتی» با حضور فرهاد فخار‌تهرانی استادتمام گروه مرمت دانشگاه شهید بهشتی و دانشجویان علاقه‌مند به حوزهٔ معماری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین  برگزار شد.


در ابتدای این کارگاه آموزشی، نخست مرمت مردمی بازار تبریز مورد نقد و بررسی قرار گرفت.  فخارتهرانی با اشاره به اهمیت نقش و مشارکت مادی و معنوی مردم بازار تبریز در مرمت آن و کسب جایزه بین‌المللی آقاخان، فیلم مستندی از مرمت این بازار پخش کرد.


در ادامهٔ این نشست محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین نیز راجع به سیاست‌گذاری‌های این حوزه و لزوم اجرای مرمت و نگهداشت آثار باارزش تاریخی توسط مردم مطالبی مطرح کرد.


محمد نصیری به‌عنوان مهندس معمار و مرمتگر مسجد جامع قزوین هم در خصوص لزوم مطالعه و پژوهش و شناخت اثر تاریخی در مرمت مطالبی ارائه داد. در این بخش اسناد و گزارش‌های بسیار جالبی در زمینه مرمت مسجد جامع قزوین برای نخستین بار ارائه شد.


به گزارش آنا، نبود دسترسی به مستندات تجربه‌های مرمتی، یکی از مسائل و مشکلات بسیار مهم کشور است که با صحبت‌های صورت گرفته، مقرر شد دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گام‌های نخست در این زمینه را با همکاری سازمان میراث فرهنگی استان قزوین بردارد.


بخش پنل تخصصی این نشست نیز با حضور رضازاده اردبیلی، شکاری نیری و ناصرالمعمار برگزار و پرسش‌های دانشجویان پاسخ داده شد.


انتهای پیام/4117/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته