دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل سابق استقلال:

واگذاری سرخابی‌ها توجیه اقتصادی ندارد/ تصمیم عجولانه‌ای گرفتند

مدیرعامل سابق استقلال گفت: برای واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بستر لازم فراهم نیست و این کار توجیه اقتصادی ندارد.
کد خبر : 346432
97-09-c23-2907.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، میرعلی اشرف پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده تا دو ماه آینده مراحل ارزیابی و قیمت‌گذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری انجام می‌شود و پیش از عید مزایده این دو باشگاه برگزار خواهد شد. این درحالی‌است‌ که چندین اسم برای خرید باشگاه‌های سرخابی پایتخت در رسانه‌ها مطرح شده است. در میان این اسامی نام چند شرکت و فرد دیده می‌شود.


امیر واعظ آشتیانی در گفتگو با خبرنگار آنا، درباره واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و مطرح شدن اسامی چند خریدار گفت: چندین اسم برای خرید پرسپولیس و استقلال مطرح شده است ولی من یقین دارم این اسم‌ها حقیقی نیست. از علی پروین صحبت شده بود ولی او رسماً اعلام کرد چنین نیتی ندارد. حسین هدایتی نیز که شرایط خرید را ندارد چرا که آخرین اخبار گویای آن است که وی در زندان حضور دارد.


وی افزود: هر کاری که قرار است صورت بگیرد باید توجیه اقتصادی داشته باشد. آیا دولت می‌تواند از خصوصی‌سازی سرخابی‌ها حمایت کند؟ در بخش صنعت که قدمت بالایی در تاریخ اقتصاد ایران دارد، ما حمایتی از سوی دولت ندیدیم. چگونه دولت می‌خواهد بخش‌های ورزشی را که به‌لحاظ اقتصادی ورشکسته هستند واگذار کند؟ تردیدی نیست که اگر دولت دست از حمایت ورزش‌های مختلف بردارد، رشته‌ای باقی نمی‌ماند که به فعالیت خود ادامه دهد.


مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: تمامی تیم‌های ورزش‌ ایران به‌نوعی به دولت وصل هستند. اگر دولت حمایت مطلق خود از ورزش را بردارد ما شاهد نابودی ورزش ایران خواهیم بود. کسانی که می‌خواهند مالک باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس شوند، به فصل نرسیده باشگاه‌ها را واگذار می‌کنند چون این کار توجیه اقتصادی ندارد.


وی ادامه داد: یک بحث تکراری است که شرایط انجام آن مهیا نیست ولی عده‌ای تصمیم دارند از چاله به چاه بیفتند. حتی برای یک ساعت هم شده می‌خواهند سرخابی‌ها را واگذار کنند و به این موضوع فکر نکرده‌اند که هیچ بستری برای واگذاری فراهم نیست. بارها ثابت شده در کاری که قبل از عمل تفکر ندارد، پایان خوشی نداریم. ما بارها هزینه‌های سنگینی بابت این اقدامات اشتباه پرداخته‌ایم.


واعظ آشتیانی یادآور شد: ما به چه قیمتی می‌خواهیم باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را واگذار کنیم؟ آیا عواقب این بی‌تدبیری را در نظر گرفته‌ایم؟ کسانی که متولی چنین کاری شده‌اند می‌دانند چه عواقبی پشت این کار عجولانه است؟ باید بخش‌های منفی کار نیز در نظر گرفته شود. نباید خوش‌بینانه جلو برویم. باید برای موانع و چاله‌ها برنامه داشته باشیم. مسئولان وزارت ورزش که می‌گویند دو سال زحمت کشیده‌اند تا مراحل واگذاری را فراهم کنند، به‌نظر من هیچ زحمتی نکشیده‌اند چون باید برای خصوصی‌سازی بستر لازم فراهم نشده است.


واعظ آشتیانی بااشاره‌ به اصل 44 قانون اساسی اظهار کرد: متأسفانه قانون اصل 44 برای واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به اشتباه درحال مطرح شدن است. اصل 44 بیانگر این است که باید شرکت‌هایی واگذار شوند که در اوج کارآمدی هستند نه‌اینکه ما باشگاه‌هایی را واگذار کنیم که در شرایط خوبی قرار ندارند. اصل 44 بر این نکته تأکید دارد که باید حافظ بیت‌المال باشیم و شرایطی فراهم کنیم که در واگذاری خسرانی ایجاد نشود. استقلال و پرسپولیس کارخانه مستعمل نیستند که به‌فروش برسند. باید ارزیابی دقیقی صورت بگیرد تا در آینده پشیمانی به‌بار نیاید.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته