دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1397 - 12:49
سلطانی‌فر مطرح کرد؛

واگذاری سرخابی‌ها قطعی است

وزیر ورزش و جوانان گفت: واگذاری سرخابی‌ها در کمیته تخصصی اقتصادی دولت به تصویب رسیده و اکنون در نوبت طرح در دولت قرار دارد.
کد خبر : 330680

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر در مجمع عمومی باشگاه پرسپولیس تلاش برای پرداخت بدهی‌های 10 تا 15 سال گذشته باشگاه پرسپولیس را تلاش مقدسی دانست و آینده این باشگاه را خوب پیش‌بینی کرد و اظهار داشت: اگر به سمت باشگاه‌داری واقعی پیش برویم قطعاً با توجه به پتانسیل‌های بالایی که از نظر استعداد داریم می‌توانیم با پرداختن به رده‌های سنی پایه و کار برنامه‌ریزی شده، استعدادهای خوبی را پرورش دهیم تا نیازی به استخدام بازیکنان خارجی نداشته باشیم.


وی اضافه کرد: باید شرایط را طوری ایجاد کنیم که در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان، باشگاه‌ها از پشتوانه خوبی برخوردار شوند تا علاوه بر تأمین نیازهای خود با انتقال بازیکنان به کشورهای خارجی درآمد خوبی هم به دست آورند.


وزیر ورزش و جوانان، اهمیت برخورداری از ورزشگاه اختصاصی برای پرسپولیس و استقلال را مورد تأکید و توجه قرار داد و تصریح کرد: این دو باشگاه باید به صورت اساسی و زیربنایی برای برخورداری از استادیوم اختصاصی هم برنامه‌ریزی کنند، چراکه دلیلی ندارد همه بازی‌ها به آزادی و تختی تهران ختم شود، بنابراین باید به سمت احداث استادیوم خصوصی بروند.


سلطانی‌فر عنوان کرد: در این بین چند منطقه را بررسی کردیم و مذاکراتی هم با شهرداری‌ها صورت گرفت و خوشبختانه همه آمادگی کمک دارند، چراکه بحث این دو باشگاه و پرکردن اوقات فراغت مردم به شکل سالم یک موضوع اجتماعی نیز است.
سلطانی‌فر ادامه داد: زمان آن رسیده که این حرکت ماندگار را آغاز کنیم و با احداث ورزشگاه پشتوانه خوبی برای آنها ایجاد کنیم.
وی، برخورداری از برنامه استراتژیک کوتاه‌مدت 5 ساله و بلندمدت 20 ساله را برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال توصیه کرد و اظهار داشت: هر دو باشگاه باید تلاش کنند علاوه بر برخورداری از برنامه کوتاه‌مدت، دارای چشم‌انداز 20 ساله شوند و از جهت تأسیسات، مالی، بازیکنان، درآمدزایی و جایگاه در لیگ قهرمانان آسیا موقعیت خود را مستحکم کنند.
وزیر ورزش و جوانان، عملکرد پرسپولیس در سه سال گذشته را خوب توصیف کرد و با اشاره به دو قهرمانی این تیم در رقابتهای لیگ برتر فوتبال تصریح کرد: این تیم با وجود محدودیت‌ها و محرومیت از پنجره نقل و انتقالات توانست درخشش خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد و اگر امکان جذب بازیکن جدید داشت، می‌توانست در دیدار فینال هم پیروز شود و دور از ذهن نیست که تیم‌های ایرانی در دور بعد یا سال‌های آینده عنوان قهرمانی را به دست آورند.
سلطانی‌فر، باشگاه‌های ایرانی در غرب آسیا را از زوایای مختلف توانمند دانست و توضیح داد: از نظر حمایت مردمی، سازمان و تشکیلات و بازیکنان بومی با پتانسیل بالا از باشگاه‌های منطقه توانمندتر هستیم، به طوری که نیمی از تیمهای عربی را بازیکنان خارجی تشکیل می‌دهند، اما در پرسپولیس و استقلال اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان اصلی داخلی هستند، بنابراین اگر روی استعدادهای خودمان کار کنیم میتوانیم به تیم‌های عربی نیز بازیکن صادر کنیم.
وی، موضوع خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: مصمم هستیم فرآیند خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به سرانجام برسانیم. در کمیته تخصصی اقتصاد دولت هم به تصویب رسیده است و اکنون در نوبت طرح در دولت قرار دارد و بعد فرآیند اجرا در سازمان خصوصی‌سازی باید دنبال شود.


وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد: حتی از همین الان هم تعدادی از پیشکسوتان دو باشگاه اعلام آمادگی کردند تا در فرآیند خصوصی‌سازی مشارکت داشته باشند و متقاضی خرید دو باشگاه هستند که باید بعد از تصویب دولت با سازمان خصوصی‌سازی مذاکره و تعامل داشته باشند.


سلطانی‌فر یادآور شد: خصوصی‌سازی که مدنظر ما قرار دارد واگذاری صددرصد سهام است و هر مجموعه اقتصادی که با سازمان خصوصی‌سازی به تفاهم برسد صددرصد سهام را واگذار می‌کنیم.
وی در پایان ارزش باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال را هم مورد توجه قرار داد و گفت: امروز با توجه به ساماندهی مالی و ایجاد ساختار مناسب در باشگاه‌ها سهام آنها از دو سال قبل باارزش‌تر شده و با توجه به ظرفیت‌سازی خوبی که در پرسپولیس و استقلال محقق شده، قطعاً با قیمت متفاوت‌تر با گذشته عرضه می‌شود و با جدیت این فرآیند خصوصی‌سازی را دنبال میکنیم تا هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.


انتهای پیام/4051/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب