دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1394 - 09:44
پیام تبریک رئیس واحد پزشکی تهران به مناسبت روز پزشک

طباطبایی: انسان‌ها در بستر سلامت «جان و تن» به مقام شامخ «انسان‌بودن» می‌رسند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران با انتشار پیامی فرا رسیدن روز پزشک را به همه پزشکان و کادر درمانی سراسر کشور و به‌ویژه استادان پزشک و گروه‌های درمانی و آموزشی وابسته در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.
کد خبر : 34639

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، متن پیام دکتر سید محمود طباطبایی به مناسبت روز پزشک بدین شرح است:


هو الشافی
گر طبیبانه بیائی به سر بالینم
به دو عالم ندهم لذت بیماری را
سلامتی عالی‌ترین موهبت و نعمت الهی است که پروردگار عالمیان به انسان‌ها هدیه کرده است و بدون این متاع ارزشمند راه ترقی و تعالی و تکامل و رشد میسر نمی‌شود. انسان‌ها از دریچه‌های تفکر و دانایی و حکمت و توانایی در بستر سلامت «جان و تن» است که راه‌های آسمان را می‌گشایند و در پرتو خردورزی و خردمندی به فرزانگی و فرهیختگی و مقام شامخ «انسان بودن» می‌رسند.


طبیبان، حکیمان، پزشکان و گروه درمانی همراه و همگام همیشگی وی، کسانی هستند که بار سنگین تأمین سلامت جسم و روان همنوعان خویش را به دوش می‌کشند و از راحت و آسایش خود در می‌گذرند تا دیگر انسان‌ها در تندرستی و آرامش زندگی کنند. آنان نگهبانان همیشه بیدار سلامت جامعه‌اند و کاهش دردها و رنج ها و التیام آلام انسان‌ها فارغ از هر جغرافیایی، رسالت وی است و استعانت از خدای بزرگ تنها امید و همراه همیشگی‌شان.


یکم شهریور مصادف با زادروز فرخنده حکیم بزرگ ابوعلی سینا که از مفاخر و بزرگان علم و ادب و دانش و طبابت و حکمت و سلامت این سرزمین مقدّس و ایران عزیز اسلامی است گزینشی از سر نیک‌اندیشی و نیک‌پنداریست تا با نامیدن آن به عنوان «روز پزشک» بهانه‌ای شود برای گرامیداشت و قدرشناسی از زحمات و تلاش‌ها و کوشش‌های پزشکان عزیز کشورمان.


این‌جانب روز پزشک را به پزشکان و همکاران عزیزم در سراسر کشور به‌ویژه به عزیزانم در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران تبریک عرض کرده و برای همگان سلامتی و شادکامی از درگاه خداوند بزرگ مسالت می‌کنم.


دکتر سید محمود طباطبایی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته