دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1397 - 09:44
اسفندیاری‌مقدم:

دانشگاه باید به فعالیت‌های زیربنایی، اقتصادی و اجتماعی ورود کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول گفت: دانشگاه باید علاوه بر آموزش و پژوهش، نقش خود را در توسعه فعالیت‌های زیربنایی، اقتصادی و اجتماعی ایفا کند.
کد خبر : 346378
photo_2018-12-22_20-38-25.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از علی‌آباد کتول، علیرضا اسفندیاری‌مقدم روز گذشته در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از آثار علمی برتر سال 97 دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول که با حضور از استادان، کارکنان و دانشجویان برگزار شد، با بیان تدوین الگوی پایه‌ اسلامی- ایرانی پیشرفت، افق ترسیم شده در این سند را بسیار هوشمندانه و مبتنی بر خرد جمعی و حول نقش‌آفرینی نخبگان عنوان کرد.


وی گفت: بدون شک یکی از دستاوردهای چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ایران، ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی بوده که با همت و تلاش بی‌شائبه استادان، پژوهشگران و محققان در زمینه تولید علمی، پیشرفت چشمگیری داشته است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول، توسعه علوم بین‌رشته‌ای همراه با تقویت و گسترش تولیدات علمی و پژوهش‌های چندرشته‌ای در عرصه‌های بین‌المللی را از جمله شاخص‌های رشد دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد.


وی افزود: با توجه به سند چشم‌انداز و معرفی ایران به عنوان پنج کشور پیشرفته جهان در تولید اندیشه، علم و فناوری، نقش دانشگاه آزاد اسلامی در تحقق این مهم و تربیت نیروی انسانی توانمند، خلاق و مسئولیت‌پذیر بسیار چشمگیر خواهد بود.


اسفندیاری‌مقدم تصریح کرد: بر اساس اعلام مؤسسات بین‌المللی، ایران به‌دلیل آهنگ رشد تولیدات علمی در جهان، رتبه نخست و به لحاظ رتبه‌بندی، رتبه چهارده را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که چند سال پیش لحظه‌شماری می‌کردیم که کشورهایی مانند پاکستان و هند را کنار بگذاریم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول بیان کرد: دانشگاه نباید صرفاً به آموزش و پژوهش محدود باشد؛ بلکه باید با حفظ زیرساخت‌ها، نقش خود را در توسعه فعالیت‌های زیربنایی، اقتصادی و اجتماعی ایفا کند.


وی با بیان این مطلب که انتشار الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، نشان از حرکت کشور در مسیر تعالی است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه واحد علی‌آباد سعی کرده است با بهره‌گیری از این الگو در مسیر تعالی حرکت کند که موافقت با میزبانی چهارمین جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی در واحدی به‌جز واحدهای پایتخت و  تثبیت رشته‌های حوزه پزشکی و پیراپزشکی گواهی بر این مدعاست.


به گزارش آنا در این مراسم  از سیدحسن سیدرضایی، امان گلدی‌کوچکی، حمید حجتی و راضیه نادرخانی به ترتیب به عنوان مؤلفان برتر کتاب در گروه‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و علوم پایه و محمدباقر معتمدی نژاد برای ترجمه کتاب در گروه فنی و مهندسی در قالب لوح تقدیر، کتاب نفیس و اهدای تندیس تجلیل شد.


از کتاب فریدون آزما در گروه آموزش علوم انسانی، سعید قربانی، مهدی هاشمی تیله نویی، مهدی مهام و حمید حجتی برای مقالات برتر در گروه‌های آموزشی علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم پزشکی و امیر شیری قهی و سیدقاسم میربابایی برای رساله‌های برتر در گروه‌های علوم انسانی و فنی و مهندسی و از حسن مطهری‌نیا برای پایان‌نامه برتر در گروه‌ علوم پزشکی نیز تجلیل شد.


در بخش واحد فناور برتر از عقیل کشیر، اختراع برتر از مهدی مهام و برای انجمن علمی علوم پزشکی از محمدرضا نصرتی با اهدا لوح سپاس و تندیس تجلیل شد.


 به گزارش آنا، در پایان این مراسم از علیرضا اسفندیاری‌مقدم، پیش‌کسوتان و کارکنان فعال در حوزه پژوهش و فناوری نیز قدردانی شد.


انتهای پیام/4120/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته