دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1394 - 23:38

تلاش اسرائیل برای ارتقای جنگنده‌های «F16» خود برای مقابله با «s-300» ایران

یک وبگاه انگلیسی ویژه امور هوایی نوشت که نیروی هوایی اسرائیل در حال تجهیز جنگنده‌های « اف 16» خود با سامانه‌های ناشناس برای غلبه بر پدافند هوایی ایران و نابودی موشک‌های زمین به زمین نشانه گرفته به اسرائیل است.
کد خبر : 34620

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، اسرائیل در حال ارتقا جنگنده‌های «اف 16 لاکهید مارتین» به سامانه‌های فاش نشده‌ای برای غلبه بر تهدیدهای افزایش یافته ناشی از موشک‌های سطح به هوا است.


یک مقام ارتش نیروی هوایی اسرائیل به وبگاه انگلیسی «فلایت گلوبال» گفت: گزارش‌های اطلاعاتی لزوم ارتقای این هواپیماها را نشان می‌دهند.


این مقام اسرائیلی در این زمینه گفت: تهدیدهایی که با آن‌ها مواجه هستیم و خواهیم شد نیاز به نصب سامانه‌های جدیدی دارند. ما تمرکز خود را بر موشک‌های سطح به هوا که تهدیدی علیه جنگنده‌های ما هستند گذاشته‌ایم و نیاز است تاسیسات موشکی سطح به سطح آماده برای شلیک به اسرائیل نیز منهدم شوند.


«فلایت گلوبال» نوشت: نیروی هوایی اسرائیل به ویژه نسبت به این که شاید مجبور باشد به تاسیسات دفاع شده به‌وسیله سامانه موشکی «اس 300 آلماز» روسی که ایران در تلاش برای دستیابی به آن‌ها است، حمله کند آگاهی دارد. به همین منظور نیروی هوایی اسرائیل به‌تازگی در رزمایش مشترک هوایی با یونان برای مواجهه با آتشبارهای «اس 300» شرکت کرد.


«فلایت گلوبال» افزود: تل آویو در راهکاری دیگر در حال تجهیز اسکادران «اف 16 ای اس» با بمب «جی بی یو _ 39» که بمبی هدایت شونده است، می باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب