دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1397 - 11:18
درکمیته فرهنگ‌وتمدن صورت گرفت؛

بررسی طرح شهرهای اسلامی ـ ایرانی

گزارش اجرایی طرح الگوی شهرهای اسلامی ـ ایرانی در کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : 346160
iran-tourism-image-master.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 238 کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد و در ابتدای این جلسه گزارش اجرایی طرح الگوی شهرهای اسلامی ـ ایرانی ارائه شد.


در این طرح تحقیقاتی با انتخاب چند شهر که هنوز بافت سنتی خود را تا حدودی حفظ کرده‌اند، تلاش می‌شود تا ضمن به‌روزرسانی مدیریت شهرها بافت سنتی و اصیل آنها نیز حفظ شود.


پس از ارائه این گزارش، اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که اهم آن؛ دشواری تغییر الگوهای فعلی ساخت‌وساز شهری در کشور، استفاده از تجربیات سایر کشورها، پیوستگی دین و دنیا در الگوی شهرهای اسلامی ـ ایرانی، آموزش و ترویج این الگو به مدیران شهری، لزوم ورود علوم انسانی به‌روز شده به موضوع مدیریت شهری و توجه به پدافند غیرعامل در ادامه این زمینه است.


در ادامه جلسه شمس اردکانی، دبیر کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، طی سخنانی گفت: مبنای همه تحولات در این زمینه علوم انسانی است و آموزش‌وپرورش در زمینه اصلاح مدیریت شهری نقش وافری دارد.


دستور بعدی جلسه 228 کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه گزارش همایش‌های بین‌المللی «ابن هیثم ونور» و «دانشگاه جندی‌شاپور» بود که اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش‌رو در این زمینه‌ها تشریح شد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: انقلاب فرهنگی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته