دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عمرانی‌فر خبر داد:

20 دی؛ آخرین فرصت نام‌نویسی مقطع دکتری ویژه بانوان طلبه

مدیر سنجش و پذیرش جامعة‌الزهرا، 20 دی را آخرین فرصت نام‌نویسی مقطع دکتری ویژه بانوان طلبه در جامعةالزهرا اعلام کرد.
کد خبر : 346148
32323.jpg

حجت‌الاسلام اباذر عمرانی‌فر در گفتگو با خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا با بیان اینکه جامعة‌الزهرا از میان بانوان علاقه‌مند در مقطع چهار (دکتری) از میان بانوان طلبه دانش‌پژوه می‌پذیرد، گفت: برنامه تحصیلی سطح چهار یا همان مقطع دکتری به صورت آموزشی ـ پژوهشی برگزار می‌شود که چهارمین مقطع از تحصیلات حوزوی و دومین مقطع از تحصیلات تکمیلی حوزوی است.


وی افزود: طلاب پس از گذراندن این دوره، توان تدریس، تحقیق، نقد، ارائه نظریه و پاسخ به نیازهای علمی و تخصصی رشته مربوط را کسب کرده و پس از دفاع از رساله علمی، دانشنامه سطح چهار آن رشته را دریافت می‌کنند.


مدیر سنجش و پذیرش جامعة‌الزهرا، ایجاد تسلط بر دیدگاه‌ها، مکتب‌ها و روش‌های مرتبط با رشته، تقویت توان پژوهش در حد تحلیل، نقد و ارائه نظریه در مسائل مرتبط با رشته، ارتقای توان پاسخگویی به نیازهای علمی و تخصصی رشته، تأمین پژوهشگر مورد نیاز و زمینه‌سازی جهت تولید علم و توسعه دانش در رشته و پرورش استادان فرهیخته و توانمند مورد نیاز در رشته را از اهداف این پذیرش دانست.


وی با بیان اینکه نظام آموزشی سطح چهار، نیم‌سال واحدی و حضور است، طول دوره با احتساب رساله علمی، حداقل هشت و حداکثر 12 نیم‌سال تحصیلی است. افزود: تفسیر تطبیقی، تفسیر علوم و معارف قرآن، فقه خانواده، کلام اسلامی، تاریخ اهل‌بیت و حکمت متعالیه، رشته‌های تخصصی هستند که بانوان طلبه می‌توانند یکی از این رشته‌ها را انتخاب کنند.


عمرانی‌فر با بیان اینکه کلاس‌ها در صورتی تشکیل خواهد شد که تعداد نهایی پذیرفته‌شدگان به حد نصاب لازم برسند، ادامه داد: برنامه تحصیلی سطح چهار به صورت حضوری برگزار می‌شود و پذیرفته‌شدگان لازم است طبق برنامه ارائه شده در کلاس‌های درس به صورت منظم شرکت کنند.


وی، زمان ثبت نام را از 20 آذر تا 20 دی از طریق سایت جامعة‌الزهرا به نشانی https://paziresh.jz.ac.ir/ اعلام کرد و ادامه داد: دریافت کارت آزمون از 17 تا 25 بهمن و آزمون 26 بهمن ماه و نتایج 25 اسفند اعلام خواهد شد.


مدیر سنجش و پذیرش جامعة‌الزهرا، التزام علمی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت فقه، احراز صلاحیت‌های عمومی و اخلاقی، ملیت و تابعیت جمهوری اسلامی ایران، برخورداری کامل از سلامت جسمی، روحی و داشتن توانایی لازم برای تحصیل و دارای بودن مدرک علمی سطح سه حوزه‌های علمیه جامعةالزهرا مدارس علمیه خواهران زیر نظر مراکز مدیریت قم و خراسان از جمله شرایط پذیرش در این مقطع تحصیلی برشمرد.


وی یادآور شد: حافظان کل یا نصف قرآن کریم یا نهج‌البلاغه یا صحیفه سجادیه با ارائه مدرک رسمی، دارندگان مدرک سطح سه دارای معدل 18 به بالا، جانبازان 25 درصد و بالاتر، ایثارگران دارای حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه و بستگان درجه اول آن‌ها شامل مادر، همسر، خواهر یا فرزند، برگزیدگان و شایستگان تقدیر در المپیادها و جشنواره‌های علمی کشوری و بین‌المللی با ارائه گواهی معتبر، ساکن مناطق محروم، همسران طلاب حوزه‌های علمیه، مبلغان فعال، دبیران و معلمان رسمی آموزش و پرورش از امتیاز ویژه در آزمون بهره‌مند خواهند بود.


انتهای پیام/4072/4090/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته