دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1397 - 14:12
نماینده لاهیجان در مجلس:

دانشگاه در تربیت نیروی‌انسانی جایگاه مهمی‌دارد

نماینده لاهیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌ها در تربیت نیروی‌انسانی جایگاه مهمی دارند و سرمایه انسانی برای همه کشورها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
کد خبر : 345912
photo_2018-12-19_20-38-23.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لاهیجان، ذبیح نیکفر عصر دیروز در مراسم اختتامیه هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان اظهار کرد: دانشگاهیان در تأمین استقلال کشور نقش مهمی دارند.


نیکفربا بیان اینکه عده ای گمان می‌کنند که با قطع صادرات نفت باید تسلیم شویم خاطر‌نشان کرد: نه تنها باید در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مستقل و خودکفا باشیم بلکه باید بکوشیم در صنایع دیگر مانند صنعت کشاورزی، داروسازی و صنایع مادر به خودکفایی برسیم به طوری که علاوه بر تأمین نیازهای داخلی بتوانیم به صادرات نیز بیاندیشیم.


نماینده لاهیجان در مجلس شورای اسلامی خودباوری را نخستین قدم در موفقیت دانست و گفت: با اعتماد و دادن فرصت به‌ جوانان می توانیم کشور را به سرمنزل مقصود و موفقیت برسانیم.


سیروس بی‌دریغ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و سیاهکل ضمن گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی انجام‌شده در سال گذشته اظهار کرد: دانشگاه نسل سوم، دانشگاهای کارآفرین است که ویژگی این نوع دانشگاه‌ها  خلق مشاغل جدید، حمایت آموزشی و بازاریابی و کارآفرینی، تولید دانش و آموزش مهارت شغلی است.


وی افزود: دانشگاه‌های آزاد به‌عنوان دانشگاه خلاق نباید متکی بر شهریه باشد و باید بتواند راه‌های جدید درآمدزایی برای خود ایجاد کند.


انتهای پیام/4117
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته