دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1397 - 19:33
آذر خبر داد:

بازگشت 40 میلیارد تومان از حقوق‌‌‌های نجومی/ انضباط بودجه مهم است

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: بررسی‌های ما نشان دهنده این است که ۳۹۷ نفر حقوق غیرقانونی دریافت کرده که 40 میلیارد تومان آن به خزانه بازگشت شده است.
کد خبر : 345819

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عادل آذر در حاشیه مراسم نمایشگاه پژوهشکده شورای نگهبان در جمع خبرنگاران درباره بودجه سال آینده و الزامات فرعی آن، گفت: در حدود 25 مورد تحت عنوان الزامات در بودجه سال 98 احصا شده است و مهم‌ترین مطلب آن انباط اقتصادی بود.


وی با بیان اینکه ریخت و پاش هزینه‌ها و شناسایی فعالیت‌های زائد و موازی در گزارش دیوان محاسبات دیده شد، افزود: باید بودجه به سمت این برود که هزینه‌های جاری از محل درآمدهای واقعی مانند مالیات تأمین شود و رهبر معظم انقلاب نیز بر قطع اعتبارات هزینه‌ای تأکید کردند.


رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه می‌توان هزینه‌های بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان در بودجه سال 98 کاهش یابد، عنوان کرد: منبع بودجه‌ها در مواردی تحقق نمی‌یابد، ولی هزینه‌کردها در دولت قطعی است که امری کاملاً خلاف خواهد بود.


آذر با بیان اینکه مهم‌ترین مواردی که در مجلس شورای اسلامی می‌تواند بررسی شود، شناسایی دارایی‌های کشور است، ادامه داد: این دارایی‌ها بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است،  اما برآوردهای ما نشان می‌دهد این مبلغ چهار برابر خواهد بود.


وی درباره بازگشت حقوق‌های نجومی نیز اعلام کرد: بررسی‌های دیوان محاسبات نشان دهنده این است که ۳۹۷ نفر حقوق غیرقانونی دریافت کرده که 40 میلیارد تومان آن به خزانه بازگشت شده است.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته