دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1397 - 17:49
فرزند شهید مفتح:

غربی‌ها تلاش می‌کنند دوام انقلاب اسلامی به عدد 40 نرسد

فرزند شهید مفتح گفت: دشمنان انقلاب با تمام توان تلاش دارند که انقلاب را قبل از برگزاری مراسم جشن 22 بهمن تسلیم خودشان کنند؛ اما این آرزو را به گور خواهند برد.
کد خبر : 345763
IMG_0001.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کازرون، محمدرضا مفتح که عصر امروز در مراسم وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی کازرون سخن می‌گفت با بیان اینکه عدد 40 برای غربی‌ها نشان از  پایان کار است، گفت: شهید مفتح نه‌تنها وحدت و هم‌دلی بین دانشگاه و حوزه را یک اولویت مهم می‌دانست؛ بلکه تلاش زیادی برای گسترش اتحاد و انسجام بین شیعه و سنی در برنامه کاری خود داشت و با ورود به جامعه سنی‌ها و ایجاد ارتباط نزدیک با آنها تا جایی با آنها نزدیک شده بود که برچسب سنی‌بودن به وی می‌زدند.


مشاور وزیر امور خارجه افزود: اگر هرسال به مناسبت سالگرد شهید مفتح و شهیدان مطهری و بهشتی بخواهیم کارهای کلیشه‌ای و تبلیغاتی انجام دهیم، ارزشی ندارد، باید تلاش کنیم در راستای تحقق آرمان‌های آن شهدای عزیز در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه گام برداریم و به امر تعلیم و تربیت جوانان بیشتر توجه کنیم.


وی تصریح کرد: اگر نگاهی به عملکرد چهل‌ساله خود داشته باشیم که کجا بوده‌ایم و کجا هستیم متوجه عقب‌ماندگی خود می‌شویم، هنوز نتوانسته‌ایم افرادی مانند شهیدان مطهری، مفتح و بهشتی را تربیت کنیم و برای نسل جوان آدرس آثار و کتاب‌های شهید مطهری را می‌دهیم و با وجود گذشت چهار دهه فعالیت مشکلاتی برطرف نشده و یا به وجود آمده است.


وی گفت: شهیدان مفتح، مطهری و بهشتی اسطوره و استوانه انقلاب و از رهبران فکری جامعه بودند و آینده‌نگری خوبی داشتند؛ اما متأسفانه در ابتدای راه آنان را شهید کردند و حتی نخستین مراسم سالگرد انقلاب را هم ندیدند، وظیفه‌ داریم در مسیر آنان انقلاب را به اهدافی که داشته برسانیم. 


فرزند شهید مفتح افزود: شهید مفتح ابتدا که به قم آمدند دغدغه ارتباط با جوانان را مطرح کردند و در نخستین فرصت مدرسه‌ و بعد  کانون‌ها و حلقه‌های فعال آزادیخواهی که فقط افکار مجاز به فعالیت بودند، تشکیل و راه‌اندازی کرد و در جذب جوانان از روشی منحصربه‌فرد استفاده و سعی می‌کرد ابتدا جوانان را با هر ایده و عقیده‌ای بدون اینکه بخواهند ارزیابی از تفکر آنان شود، جذب و با ایجاد ارتباط صمیمی در راستای هدایت آنها تلاش می‌کردند.


امام‌ جمعه کازرون نیز پیش از سخنان فرزند شهید مفتح در خصوص نقش شهید مفتح در پیروزی انقلاب اسلامی، ضرورت وحدت و همکاری بیشتر بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها را از دیدگاه شهید مفتح تشریح و ضرورت تأمل بیشتر این دو بال علم و معرفت را در جامعه امروزی یک امر بسیار مهم دانست.


حجت‌الاسلام محمد خرسند با بیان اینکه منظور از ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه یکی شدن این دو نیست؛ بلکه باید این ضرورت سال‌ها احساس و تنها به‌صورت شعار انجام می‌شود، گفت: این شعار باید به حالت عمل و از شعار خارج شود، حضور و فعالیت روحانیون در دانشگاه و بالعکس باید بیشتر شود و در این شهرستان دیگر دانشگاه‌ها هم باید مانند دانشگاه آزاد مشارکت و فعالیت کنند.


انتهای پیام/4117/4062
 
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته