دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1397 - 11:20
در مجلس تصویب شد؛

بررسی طرح مجازات‌های بازدارنده اهانت به ادیان با یک فوریت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح تعزیرات و مجازات های بازدارنده در خصوص اهانت به ادیان و مذاهب قانونی و اقوام ایرانی موافقت کردند.
کد خبر : 345575
_MID0287.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود با یک فوریت طرح تعزیرات و مجازات های بازدارنده در خصوص اهانت به ادیان و مذاهب قانونی و اقوام ایرانی موافقت کردند.


محمدحسین فرهنگی به‌عنوان نماینده طراحان گفت: ما در مواد مختلف قانون مجازات اسلامی مجازات‌هایی برای انواع اهانت‌ها در نظر گرفته‌ایم. در ماده 608 توهین به افراد حقیقی جرم است و توهین کننده مجازات خواهد شد.


وی اضافه کرد: در ماده 698 تشویش اذهان عمومی جرم است و در  ماده 609، قانون  توهین به مقام‌ها را جرم‌انگاری کرده است. در سال 79 هم مجلس به استفساریه‌ای رأی داد که اهانت را معنی کرد.


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای اهانت به میلیون‌ها نفر در سطح کشور ما هیچ حکم قانونی نداریم، گفت: منظور از اقوام ایرانی قوم خاصی نیست. 


فرهنگی با بیان اینکه در این زمینه خلأ قانونی داریم، تصریح کرد: گاهی نوشتن یک مقاله یا مطلب شرایط را به‌گونه‌ای فراهم می‌کند که بخش قابل توجهی از جامعه تحت تأثیر قرار بگیرند و احساسات آنان تحریک شود. لذا تعیین مجازات سنگین برای کسانی‌که چنین خسارت‌هایی را وارد می‌کنند را از اولویت‌های کشور می‌دانیم.


انتهای پیام/4034/ن


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته