دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1397 - 02:01
کشت‌پور خبر داد؛

احتمال کاهش ودیعه طرح دوچرخه اشتراکی در مناطق مختلف تهران

شهردار منطقه 2 تهران گفت: ممکن است برای بهره‌برداری از طرح دوچرخه اشتراکی در سایر مناطق تهران مبلغ ودیعه آن به کمتر از 100 هزار تومان کاهش یابد.
کد خبر : 345486
97-08-c23-1444.jpg

رسول کشت‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص طرح دوچرخه‌های اشتراکی بی‌دود اظهار کرد: این طرح در 11 ایستگاه به‌طور پایلوت راه‌اندازی شد که 10 ایستگاه آن در مکان‌های بدون سراشیبی و صاف و یک ایستگاه هم در منطقه سعادت آباد همراه با سراشیبی است.


وی در خصوص راه‌اندازی این طرح در آغاز فصل سرما اظهار کرد: ما معتقدیم هر کاری که واقعاً انجام می‌شود باید بلافاصله مورد بهره‌برداری قرار گیرد و ما نمی‌توانیم در این خصوص کوچک‌ترین مسامحه‌ای کنیم.


شهردار منطقه 2 تهران تصریح کرد: با توجه به این‌که برای هر پروژه‌ای پول هزینه می‌شود، باید از آن استفاده بهینه کرد و در سریع‌ترین زمان ممکن آن را مورد بهره‌برداری قرار داد.


کشت‌پور با اشاره به این‌که طرح دوچرخه‌های اشتراکی طرحی نو در سطح کشور است و ما نباید به بحث زمان آن چندان توجهی کنیم، اذعان کرد: این طرح در دو سه روزی که راه‌اندازی شده توانسته 13 هزار نفر را مجاب به نصب اپلیکیشن  بر روی تلفن همراه خود کرده و تاکنون 540 مورد ثبت‌نام در آن صورت گرفته و این نشانه استقبال شهروندان از این طرح است.


وی ادامه داد: این پروژه جزء پروژه‌هایی است که در آن کوچک‌ترین هزینه‌ای نمی‌کنیم و صرفاً این پروژه در بخش خصوصی انجام می‌پذیرد.


شهردار منطقه 2 تهران در خصوص هزینه 159 هزار تومانی که شهروندان برای استفاده از خدمات طرح بی‌دود (دوچرخه اشتراکی) از طریق نرم‌افزار به ودیعه می‌گذارند نیز به خبرنگار آنا گفت: من شهردار منطقه 2 هستم و به هر نوع طرح و پروژه‌ای که امکان افزایش کیفیت زیستی شهروندان من را فراهم کند پاسخ مثبت داده و آن را به سر‌انجام می‌رسانم و با توجه به بررسی‌هایی که انجام شده، اطمینان حاصل کردم که طرح تجاری این پروژه با توجه به شرایط شهروندان کاملاً پاسخگو است. 


کشت‌پور تصریح کرد: البته ممکن است در صورتی‌که این طرح در مناطق دیگر اجرا شود برای حمایت از آن با مبالغی مثلاً کمتر از 100 هزار تومان به این موضوع ورود پیدا کنیم.


انتهای پیام/4105/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته