دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رسولی‌سقای:

نوآوری محصول کاربرد دانش است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: بسیاری از نوآوری‌ها، حاصل پیشرفت علم نبوده بلکه محصول ارائه کاربردهای جدید از دانش موجود هستند.
کد خبر : 345341
IMG_6328.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، حسن رسولی‌سقای صبح امروز در آیین تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: مراکز نوآوری شبکه به‌هم پیوسته‌ای از دانشکده‌ها، مراکز و مؤسسات تحقیقاتی ایجاد کرده و آنها را به صنعت متصل می‌کند تا به این ترتیب دانشجویان و اعضای هیأت علمی را به تغییر رویکرد از تحقیقات مبتنی بر ایده به حل مسائل دنیای واقعی قادر سازد.


وی تصریح کرد: مؤسسات پژوهشی در راستای استراتژی تحقیق و نوآوری قرار دارند. این مؤسسات از طریق ایجاد سیستم‌های میان‌رشته‌ای همکاری تحقیقاتی درون دانشگاه را به‌منظور مواجهه با چالش‌ها و مشکلات بزرگ با هدف ایجاد ظرفیت تأثیرگذاری اقتصاد در جامعه را برعهده دارند.


رسولی‌سقای افزود: تمرکز این مؤسسات بر بیرون دانشگاه و نتیجه‌گرا بوده که هم‌راستا با سیاست‌های توسعه‌ای و رشد منطقه‌ای و ملی در حوزه‌های صنعت و جامعه هستند.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، قوانین لازم برای تغییر نگرش محققان دانشگاهی را  نام برد و افزود:  آنچه موجب پیشرفت علمی می شود، الزاماً زمینه‌ساز راه‌اندازی یک کسب وکار جدید نیست. یک مسیر واحد برای تجاری‌سازی وجود ندارد، یافته پژوهشی علاوه بر زبان علمی باید زبان کسب و کار داشته باشد.


وی به موانع تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی اشاره کرد و گفت: لزوم تغییر نگرش محققان دانشگاهی، تغییر ساختار و مدل‌های نوآوری دانشگاهی، اتصال به شبکه‌ها از ضروریات رفع موانع تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی است. 


آیین تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با حضور استادان، ‌دانشجویان و کارمندان برگزار و در پایان از 26 پژوهشگر برتر تجلیل شد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته