دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1397 - 14:24
در دانشگاه آزاد اسلامی؛

دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در پیشوا ایجاد می‌شود

امام‌جمعه شهرستان پیشوا گفت: با ایجاد یک دبیرخانه دائمی متشکل از حوزویان و دانشگاهیان باید اثرات این همدلی در منطقه و به‌ویژه شهرستان پیشوا دیده شود.
کد خبر : 345326
IMG_6934.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ورامین، حجت‌الاسلام روح‌الله باقری صبح امروز در نشست مشترک جامعه دانشگاهی با حوزویان بر لزوم همکاری و همراهی بیشتر دانشگاه و حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: حوزه و دانشگاه برای انقلاب ما همانند دو بال است و همان‌طور که آغاز قیام علیه ستم از این دو پایگاه آغاز شد، آینده کشور و انقلاب هم وابسته به همین دو قشر تأثیرگذار است.


وی افزود: با ایجاد یک دبیرخانه دائمی متشکل از حوزویان و دانشگاهیان باید اثرات این همدلی و هم‌اندیشی بسیار گسترده‌تر در منطقه و به‌ویژه شهرستان پیشوا دیده شود.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک نیز در ادامه این نشست گفت: از خجسته‌ترین پیامدهای انقلاب اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه است که طرح موضوع وحدت حوزه و دانشگاه را می‌توان از آثار پربرکت انقلاب اسلامی دانست که با بهره‌گیری از رهنمودهای امام راحل(ره) در سال 59 آغاز شد.


حامد زارعی با بیان اینکه آرمان بلند وحدت حوزه و دانشگاه موجب شد باب مشارکت و وحدت این دو قشر تأثیرگذار باز شود افزود: وحدت حوزه و دانشگاه ترس و وحشت را به اندام استکبار و معاندان نظام انقلاب اسلامی انداخته است و این وحدت، راهبرد اساسی امام راحل برای تحقق اسلام ناب محمدی (ص) است و بدون این وحدت، انقلاب اسلامی کم‌فروغ است.


وی خاطرنشان کرد: وحدت و همکاری میان این دو نهاد، نه یک وحدت فیزیکی و شکلی، بلکه تقارب و یکی شدن در مبانی معرفت‌شناختی، ارزش‌های فرهنگی و دغدغه‌ها و حساسیت‌های سیاسی ـ اجتماعی است و همین حالت است که هر یک از این دو قشر را در جایگاه واقعی خود قرار داده است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا اظهار کرد: حوزه و دانشگاه باید هر دو دارای یک جهان‌بینی باشند و دانش‌آموختگانی مؤمن، انقلابی، ولایی و متعهد و متخصص تقدیم جامعه کنند.


زارعی با تأکید بر لزوم همکاری‌های مشترک این دو نهاد اثرگذار تصریح کرد: یکی از ملموس‌ترین و عینی‌ترین زمینه‌های تقارب و همکاری این دو نهاد اتخاذ شیوه‌های مشترک آموزشی ـ پژوهشی است. تبادل اطلاعات، تشکیل شبکه‌های مشترک پژوهشی ـ اطلاع‌رسانی، مبادله استاد و مدرس و نیز ایجاد ارتباط سیاسی ـ فرهنگی می‌تواند سهم بسزایی در همکاری و وحدت حوزه و دانشگاه داشته باشد و می‌توان گفت حوزه و دانشگاه مثل دو بالی است که موجب تقویت و سربلندی نظام می‌شوند.


به گزارش آنا، در این مراسم تعدادی از استادان حوزه و دانشگاه به ارائه پیشنهاد‌ها خود برای انسجام بیشتر حوزه و دانشگاه پرداختند و مقرر شد دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس شود.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته