دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1394 - 15:20
از سوی مدرس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز

«اذان ندای حق» به چاپ رسید

حجت‌الاسلام والمسلمین ایوب نجفی سردرودی مدرس و کارمند دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، کتاب «اذان ندای حق» را تألیف و به چاپ رساند.
کد خبر : 34531

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز ،کتاب "اذان ندای حق " از سوی انتشارات پژوهش‌های دانشگاه ویژه استادان و اعضای هیأت علمی دانشگاه تبریز به تیراژ 1000 نسخه منتشر شده است.


حجت الاسلام نجفی در این کتاب ارزش و مقام رفیع اذان و اقامه را از دیدگاه قرآن و روایات اسلامی که از پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) نقل شده ،بررسی کرده است.


وی بیش از صد روایت اسلامی را مورد تحلیل و کنکاش قرار داده و بحث‌هایی از جمله: کیفیت اذان و اقامه و اسناد آن از منظر اهل تسنن و تشیع،جذابیت وتأثیر اذان از دیدگاه دانشمندان غیرمسلمان، بررسی تفاوت های اذان و اقامه شیعه و سنی، تحلیل ادله شهادت ثالثه و شهادت ولایت حضرت امیرالمومنین(ع) در اذان و نقل اقوال فقهای بزرگ شیعه و پاسخ به شبهات در این موضوع، بررسی ادله حی علی خیرالعمل ، معنای کلمه تثویب در اذان و ادله اهل تسنن و رد آن، مختصری از زندگی بلال مؤذن پیامبر(ص) و حکایت‌هایی در مورد اذان را در این کتاب آورده است.


این مدرس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز پیش از این کتابی تحت عنوان زیارت عاشورا در سیره فقها و بزرگان شیعه را به چاپ دوم رسانده و مورد تقدیر معاونت شهرداری تبریز قرار گرفته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: واحدتبریز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته