دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1397 - 13:31
نژاد‌بهرام:

طرح نیلوفری راه‌آهن در منطقه 17 تهران اجرا می‌شود

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: طرح نیلوفری راه‌آهن نخستین طراحی شهری بافت فرسوده است که در منطقه 17 تهران اجرا می‌شود.
کد خبر : 345301
1341115.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، زهرا نژادبهرام پیش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با طرح نیلوفری در خصوص طراحی شهری قطار تهران-تبریز در منطقه 17 تهران اظهار کرد: با توجه به این‌که سطح فوقانی راه‌آهن تهران-تبریز به زیرزمین انتقال پیدا کرده، انجام فعالیت‌ها در راستای ایجاد فضای مناسب طراحی شهری برای عموم در سطح فوقانی آن امری مهم تلقی می‌شد.


وی با بیان اینکه این طرح در منطقه ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران واقع شده افزود: طراحی این فضا در بودجه ۹۷ پیش‌بینی شد و سازمان نوسازی طی اعلام عمومی در آبان ماه سال گذشته نسبت به دریافت طرح‌های پیشنهادی اقدام کرد.


عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این مطلب که ۱۰۵ طرح در این خصوص ارائه شد، افزود: جمعه گذشته که مرحله داوری این طرح‌ها انجام شد، ۱۵ طرح به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند که از این میان سه طرح خارجی و ۱۲ طرح دیگر داخلی بودند.


نژادبهرام تصریح کرد: طرح نیلوفری نخستین بار است که در بحث طراحی شهری بافت فرسوده در چنین حد و اندازه‌ای اتفاق افتاده است.


وی با بیان این‌که تیم‌های طراحی می‌بایست با حضور یک جامعه‌شناس می‌داشتند، افزود: رویکرد توجه مدیریت شهری صرفاً به زیبایی معماری نیست و هر قدر معماری زیبا باشد ولی نتواند با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کند در واقع کاربری لازم را ندارد.


عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: این ۱۵ طرح هزینه‌ای را بابت نهایی کردن طرح‌های خود دریافت کرده‌اند و می‌بایست طرح‌های نهایی شده خود را تا دو ماه دیگر که حدود اوایل اسفندماه است رونمایی کنند و ارزیابی هزینه و عملیاتی کردن طرح‌های خود را اعلام کنند.


نژادبهرام در پایان به طرح مشابهی در منطقه ۱۶ نیز اشاره کرد که بر اساس آن خطوط ریلی را به منطقه زیرسطحی وارد کرده و از فضای رو‌سطحی در بحث طراحی شهری استفاده شود، افزود: این طرح در مرحله کارشناسی قرار دارد تا این موضوع از لحاظ فنی، اجتماعی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته و از سوی راه‌آهن و  معاونت حمل و نقل و ترافیک انجام گیرد.


انتهای پیام/ ۴۱۰۵/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته