دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد:

ویژه‌برنامه‌های شبکه‌های سیما در شب یلدا

همزمان با شب یلدا شبکه‌های مختلف تلویزیون قرار است با ویژه‌برنامه‌هایی میهمان خانه‌های مردم باشند و امسال مجریان برای شب یلدا بهترین اجرای خود را ارائه می‌دهند.
کد خبر : 345259

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، شب یلدا آخرین روز از آذرماه، شب اول زمستان و درازترین شب سال است. ایرانیان باستان با باور اینکه فردای شب یلدا با دمیدن خورشید، روزها بلندتر شده و تابش نور ایزدی فزونی می‌یابد، آخر پاییز و اول زمستان را شب زایش مهر یا زایش خورشید می‌خواندند و برای آن جشن بزرگی برپا می‌کردند. تلویزیون هم  بنابر سنت دیرین خود ویژه برنامه‌هایی در این شب ترتیب داده تا  خانواده‌هایی که در کنار هم هستند، لحظات شادی را در کنار هم داشته باشند.


در این برنامه‌ها که شبکه‌های مختلف سیما برای مخاطبان خود در نظر گرفته‌اند، میهمانانی همچون استاد  غلامحسین ابراهیمی دینانی(استاد فلسفه)،  محمدرضا طاهری(مداح اهل بیت)، مازیار فلاحی، حجت اشرف‌زاده (خواننده) و سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس در کنار مجریان حضور پیدا می‌کنند تا با بیان خاطرات و  حافظ خوانی لحظات  شیرینی را برای مخاطبان به وجود بیاورند. در ادامه معرفی ویژه برنامه‌های شبکه‌های مختلف سیما را از نظر می‌گذرانید.


علی ضیاء با فرمول یک میهمان مازیار فلاحی  می‌شود


ویژه برنامه یلدایی فرمول یک با اجرای علی ضیاء پنج شنبه 29 و جمعه30 آذر از شبکه یک روی آنتن خواهد رفت. این برنامه به تهیه‌کنندگی و اجرای علی ضیاء، کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما است که  حجت اشرف زاده و مازیار فلاحی از خوانندگان جوان، سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس، حجت‌الاسلام زائری کارشناس مذهبی و محمدرضا طاهری مدیحه سرا به همراه فرزندش حسین طاهری میهمان آن خواهند بود.


فرمول یک که پنج شنبه ساعت 22 و جمعه ساعت 23 به مدت120 دقیقه به طور زنده روی آنتن می‌رود سعی دارد با استفاده از  ایجاد فضایی آرامبخش و با نشاط، آداب و رسومی پسندیده همچون دورهم بودن و صله رحم، به دیدار بزرگان فامیل رفتن و حافظ خوانی فضایی شاد و مفرح را برای مخاطبان رقم بزند.


برنامه دیگری به نام «درجه یک» که حال و هوای یلدایی خواهد داشت، با اجرای پدرام کریمی  در این شب در ساعت 19:30 به مدت 50 دقیقه روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.


ژیلا صادقی و مرجانه گلچین در شبکه دو


شبکه دو سیما هم با دو ویژه برنامه «امشب مثل هر شب نیست» و «همین الان یهویی» مهمان خانه بینندگان خواهد بود. «امشب مثل هر شب نیست» با اجرای ژیلا صادقی است که آن هم به مانند شبکه یک سیما به آیتم‌های مختلفی چون قصه‌خوانی، حافظ‌خوانی و پرداختن به آداب ویژه شب چله در نقاط مختلف ایران می پردازد.


این برنامه که از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه‌کنندگی احسان ارغوانی و مهدی بابایی است پنجشنبه و جمعه بیست و نهم و سی‌ام آذرماه ساعت 23:30 پخش خواهد شد.


ویژه برنامه «همین الان یهویی» هم که به مناسبت شب چله شب جمعه سی‌ام آذرماه میهمان مرجانه گلچین است که در این برنامه از بخش‌های مختلفی نمایشی، عروسکی، انیمیشن، موشن گرافیک استفاده خواهد شد که به تهیه کنندگی سید جواد سید محسنی است.


 علی نصیریان میهمان رضا رشیدپور می‌شود


معمولاً هر شبکه‌ای تمایل دارد که بهترین کار را ارائه دهد و شاید این رقابت بیشتر با میهمان و سوژه های برنامه مشهود باشد. امسال هم شبکه سه با ویژه برنامه «شب آرام» با اجرای رضا رشیدپور این حرکت را انجام داده است.
این برنامه هم به مانند دیگر شبکه‌ها دو شب پنجشنبه و جمعه خواهد بود و میهمانانی از جمله علی نصیریان، فریبرز لاچینی و ناصر طهماسب را دارد.


در این برنامه آیتم‌های مختلفی با حضور خوانندگان و هنرمندان ضبط شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به حضور رضا یزدانی در شهرک غزالی اشاره کرد.


چله نشینی و حافظ خوانی استاد دینانی


شبکه چهار هم در این میان سعی کرده که ویژه برنامه‌ای برای شب یلدا داشته باشد که در این برنامه آیتم‌های مختلفی از جمله شاهنامه خوانی، حافظ خوانی، آداب و رسوم و سنت‌ها در این شب به نمایش درمی‌آید. برنامه «چله‌نشین» که در سه بخش فلسفه، موسیقی و روایتی است با حضور غلامحسین ابراهیمی دینانی و با اجرای رضا منصوری لاریجانی پخش خواهد شد.


شب نشین شب چله با حمید گودرزی


شبکه پنج سیما هم مانند دیگر شبکه‌ها ویژه برنامه شب یلدا به نام «شب نشین» را با اجرای حمید گودرزی و تهیه کنندگی محمدحسین رضوی است.رضوی خود تهیه‌کننده مسابقه «پنج‌ستاره» هم هست.


این برنامه قرار است به مدت سه شب، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ساعت 21 بر روی آنتن شبکه پنج سیما برود. 


پخش «کودک شو» و «چهل تیکه» از شبکه نسیم


ویژه برنامه تلویزیونی شب یلدا به نام «چهل تیکه» با اجرای الهه پرسون و به تهیه‌کنندگی الهام حاتمی از شبکه نسیم پخش می‌شود.


این برنامه که با آیتم‌های مختلف به آداب و رسوم اقوام مختلف ایرانی می‌پردازد و نگاه ویژه‌ای به همنشینی و دورهمی‌های خانوادگی است، در جمعه شب از ساعت 20 پخش می‌شود.


همزمان با شب یلدا سری جدید برنامه تلویزیونی «کودک‌شو» با اجرای پژمان بازغی از ساعت 21 به روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.


انتهای پیام/4046/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
نرگس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
۰
چرا همیشه تو این جور مناسبتها همه سعی می کنند بهترین باشند
هلدینگ شایسته