دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سردار وحیدی در گفتگو با آنا:

افزایش بودجه دفاعی برای دفع تهدیدات محیط پیرامونی ضروری است

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به ضرورت افزایش بودجه دفاعی در سال آینده گفت: افزایش بودجه دفاعی برای دفع تهدیدات محیط پیرامونی ضروری است.
کد خبر : 345183
BQ4K0347.jpg

سردار احمد وحیدی در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا،‌ با اشاره به اهمیت افزایش بودجه دفاعی در سال آینده گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود بر افزایش بودجه دفاعی تأکید کرده‌اند و با بررسی و تجزیه‌وتحلیل رویدادهای منطقه به این نتیجه خواهیم رسید که باید نگاه ویژه‌ای به افزایش توان دفاعی داشته باشیم.


ایران به‌دنبال تشدید رقابت‌های تسلیحاتی در منطقه نیست


وی با بیان اینکه برخی باور دارند در شرایط اقتصادی و مشکلات بودجه‌ای برای دولت، نیازی به افزایش سهم دفاعی در بودجه سال آینده نیست افزود: فقط کافی است در نظر داشته باشند اگر در وضعیت بحرانی منطقه، نگاه ویژه‌ای به مبحث توان بازدارندگی نداشته باشیم، در دفع تهدیدات محیط پیرامونی با مشکل روبه‌رو می‌شویم.


رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: ایران به دنبال تشدید رقابت تسلیحاتی در منطقه نیست اما وقتی همسایگان متخاصم ما میلیاردها دلار از درآمدهای کشورشان را صرف افزایش توان تسلیحاتی و توان بازدارندگی خود می‌کنند، پس ضروری است که ما هم با جدیت موضوع دفاع و توان بازدارندگی را پیگیری کنیم.


CFT ممکن است برای امنیت کشور هزینه‌ساز شود


وحیدی به موضوع تصویب CFT و تأثیر آن بر اقتصاد و موضوعات امنیتی کشور اشاره کرد و گفت: این لایحه نمی‌تواند در حل مشکلات اقتصادی کشور تأثیرگذار باشد، زیرا در حوزه اقتصادی باید به مسائل داخلی توجه کنیم و هیچ امیدی هم به این نیست که از خارج کمکی به ما شود و تا به امروز هم ‌چنین اتفاقی نیفتاده است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: حتی در مواردی مشاهده شده که پیوستن به لوایح و کنوانسیون‌های بین‌المللی، ممکن است در حوزه‌های امنیت، هزینه‌ساز باشند، بنابراین من پیشنهاد می‌کنم دولت محترم مصالح کشور را در نظر بگیرد و عجولانه برخورد نکند.    


انتهای پیام/4079/ن


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته