دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سردار جلالی:

پدافند غیرعامل رصدخانه تهدیدات فناورانه است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل یک رویکرد کاملاً علمی است گفت: پدافند غیرعامل رصدخانه تهدیدات فناورانه است.
کد خبر : 344872
114167_Orig.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار غلامرضا جلالی صبح امروز در اولین گردهمایی دانش‌آموختگان و نخبگان پدافند غیرعامل که در سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد گفت: در حوزه پدافند غیرعامل مؤلفه دارایی دارای اهمیت است و باید از آن دفاع کنیم و نوع و مدل دارایی‌ها که هوشمند است و یا غیرهوشمند با هم متفاوت است. همچنین باید از ماهیت آن آگاه باشیم و نوع این مؤلفه بستگی به ماهیت آن دارد.


وی ادامه دارد: عناصری که ممکن است بر دارایی‌ها اثر بگذارند، تهدیدات طبیعی، عوامل انسانی و تکنولوژی هستند.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل یک رویکرد کاملاً علمی است گفت: با وجود تنوع تهدیدات همیشه با نوعی سیال بودن تهدیدات روبه‌رو هستیم، لذا پدافند غیرعامل رصدخانه تهدیدات فناورانه است.


جلالی اظهار کرد: تفکیک تهدیدات از فرصت‌ها یکی از رویکردهای مهم پدافند غیرعامل است، یعنی شبکه‌های اجتماعی هم فرصت است و هم تهدید، بنابراین باید تفکیکی میان این دو قائل شویم و ما می‌توانیم فناوری‌های نو را صرفاً تهدید و یا صرفاً فرصت تلقی کنیم و امر مطلق در این خصوص وجود ندارد.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه نیاز پدافند غیرعامل به پژوهش امری ضروری است افزود: ترکیب همه فناوری‌ها با یکدیگر، تهدید هیبریدی را به‌وجود می‌آورد و ما را با تهدیدات ترکیبی مواجه می‌سازد.


جلالی با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک حوزه میان‌رشته‌ای است گفت: ترکیب تهدیدات در فناوری‌ها ما را به سمت تفکیک تهدیدات می‌برد و تهدیدات آن‌چنان سرعت می‌یابد که گاهی اوقات در مقابله با آن‌ها عاجز می‌مانیم.


وی ادامه داد: امروز شهرهای کشور آرام‌آرام دارند به سمت هوشمند شدن پیش می‌روند و نهادهای دولتی و غیردولتی دارند با شرکت‌های خارجی برای اجرایی شدن شهر هوشمند قرارداد منعقد می‌کنند اما متأسفانه دانش شهر هوشمند را نداریم و تازه ما داریم بررسی می‌کنیم که شهر هوشمند تهدید است یا فرصت، در صورتی‌که شهرهای ما دارند هوشمند می‌شوند.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه باید در موضوع پدافند غیرعامل یک رویکرد کاملاً پژوهش‌محور داشته باشیم تصریح کرد: نباید فقط مقاله بنویسیم و کاغذ مصرف کنیم و قفسه‌های خود را پر از مقاله و کاغذ کنیم بلکه باید نگاه موشکافانه و استراتژیک به این مهم داشته باشیم و چون داریم به سمت سیستمی‌شدن دارایی‌ها حرکت می‌کنیم، مطالعات فردی اثرگذار نخواهد بود، زیرا در این موضوع مطالعات سیستمی مهم‌تر از مطالعات فردی است.


انتهای پیام/۴۰۷۹/4071/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته