دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نامه‌ای مطرح شد؛

تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از دکتر طهرانچی

کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، از حمایت و همراهی وی در راه‌اندازی دانشگاه استاد فرشچیان تقدیر کرد.
کد خبر : 345065
Jeld.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه هنرهای تجسمی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، پس از افتتاح دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد محمود فرشچیان، مسئولان این دانشگاه در حال آماده‌سازی اولین دانشگاه هنرهای سنتی برای میزبانی از استادان و هنرجویان هستند. روندی که در دو حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری (تدوین آیین‌نامه‌های آموزشی) به موازات هم در حال انجام است. به گفته سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان، از مهرماه سال 1398 پذیرش اولین گروه هنرجویان در این دانشگاه رقم خواهد خورد.


دانشگاه استاد فرشچیان


در همین ارتباط، سرپرست دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد محمود فرشچیان، در گفتگو با خبرنگار آنا، از ارسال نامه تقدیر و تشکر کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.


بهمن نامور مطلق با اعلام این خبر اظهار کرد: در جریان جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی که در محل دانشگاه استاد فرشچیان برگزار شد، اعضای شورا از روند فعالیت‌های دانشگاه فرشچیان راضی بودند و این رضایت را در قالب ارسال نامه تقدیر به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کردند.



به گزارش خبرنگار آنا، در این نامه که به امضای رئیس و اعضای کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، اعضای این کمیسیون با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی نامور مطلق سرپرست دانشگاه  هنرهای اسلامی ایرانی، مراتب سپاس خود را از توجه، همراهی و پشتیبانی‌هایی که دکتر محمدمهدی طهرانچی پیرامون شکل‌گیری و راه‌اندازی دانشگاه استاد فرشچیان از خود نشان داده است، اعلام کردند.


اولین جلسه شورای سیاست گذاری دانشگاه استاد فرشچیان


در بخشی از این نامه آمده است: گزارشی که سرپرست محترم دانشگاه استاد فرشچیان ارائه فرمودند، مشحون از خبر‌ها و اثرهای امیدوارکننده بود. دانشگاه استاد فرشچیان از آرزوهای دیرپای هنر و هنرمندان سرزمین ماست. این نهال نوپا می‌تواند در آینده، مفخر نظام و صیرورت کلام برای خاص و عام باشد.



در انتهای نامه اعضای کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمده است: حمایت‌های جامع‌الاطراف حضرت‌عالی در ساحت هنر، این نهال را به سروی باسق و فرایندی واثق مبدل خواهد کرد. امید است هر جلسه در سنجه با جلسه پیشین، تغییر ملموس و محسوس حاصل و گزارش گردد.


مراسم افتتاحیه دانشگاه هنرهای اسلامی - ایرانی استاد فرشچیان


لازم به ذکر است تأسیس دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد محمود فرشچیان که از آرزوهای دیرین این استاد پیش‌کسوت نگارگری بود، سی‌ام مهرماه امسال به همت دانشگاه آزاد اسلامی محقق شد. در مراسم افتتاح این دانشگاه، دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم و تحقیقات و فناوری و استاد محمود فرشچیان به همراه جمعی از استادان و هنرجویان و علاقه‌مندان به هنرهای اسلامی ایرانی حضور داشتند.


 انتهای پیام/4072/4104/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
م.س
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
۰
آقای نامور استاد ما در دانشگاه بودند. فرد بسیار فعال و علمی هستندو ان شاء الله در این سمت جدید هم موفق خواهند شد.
رحیمیان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
۰
خیلی هم عالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
۰
دانشگاه آزاد اقدامات خوبی را در دوره جدید انجام داده است که امیدواریم برای هنر و فرهنگ کشور مفید باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
۰
کاش فرجام این روبان بریدن ها مثل سایر دانشگاه های صوری نشود.
علی محمدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲
۰
زنده باد استاد فرشچیان
ریحانی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
۰
زنده باد دکتر ولایتی با این بینش عمیق
نماینده جمعی از هنرمندان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
۰
درود بر دکتر طهرانچی و تشکر از زحماتشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵
۰
به عمل کار برآید..... امیدواریم که تا آخر پیگیر باشند.ان شالله
هلدینگ شایسته