دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1397 - 12:54
عضو شورای محله مرتضی‌گرد:

محله مرتضی‌گرد با 30 هزار نفر جمعیت دبیرستان ندارد

عضو شورای محله مرتضی‌گرد گفت: محله مرتضی گرد با وجود بیش از 30 هزار نفر جمعیت یک دبیرستان ندارد و بچه‌ها مجبورند برای ادامه تحصیل به مناطق اطراف بروند.
کد خبر : 344952
Mortezagard.jpg

فرهاد شیخی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش‌وپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص نبود دبیرستان در منطقه مرتضی‌گرد گفت: متأسفانه در محدوده مرتضی‌گرد دبیرستان نداریم.


عضو شورای شهر محله مرتضی‌گرد در ادامه افزود: تا 10 سال پیش کل سکنه این منطقه 2 هزار نفر بود و نبود دبیرستان در اینجا قابل توجیه بود اما از سال 88 که ساخت تراکم و ساختمان‌ها در این منطقه زیاد شد جمعیت این منطقه به بیش از 30 هزار نفر رسید درحالی‌که مکان‌های آموزشی این منطقه هیچ افزایشی پیدا نکرد.


وی با اشاره به اینکه بچه‌ها در خود منطقه تا سوم راهنمایی بیشتر نمی‌توانند درس بخوانند و برای ادامه تحصیل باید به مناطق اطراف بروند، ادامه داد: در این منطقه دبیرستان نداریم و دختران برای رفتن به دبیرستان باید به صالح‌آباد و پسران به خانی‌آباد و عبدل‌آباد بروند.


شیخی با اشاره به اینکه به‌تازگی طرح 21 هکتاری قرار است به این منطقه اضافه شود در ادامه افزود: طرح 21 هکتاری از طرف آستان امام خمینی(ره) قرار است به این منطقه اضافه شود و بر اساس این طرح قرار است شهرک جدیدی در کنار محله مرتضی‌گرد احداث و در آن فضای آموزشی نیز دیده‌ شود.


وی با تأکید بر اینکه خیران مدرسه‌ساز برای احداث و تجهیز فضای آموزشی این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند تصریح کرد: در حال حاضر جلسات استانی برای تحویل این زمین صورت گرفته است و اگر مراحل اداری این کار با سرعت صورت گیرد می‌توان تا 3 سال دیگر شاهد افتتاح دبیرستان در این منطقه باشیم. اما تا آن زمان دانش‌آموزان مقطع دبیرستان این منطقه ناگزیرند برای رسیدن به مدرسه مسافت زیادی را طی کنند.


انتهای پیام/ 4087/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب