دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سازهای کوبه‌ای در اندیشه حوزه هنری سرود صلح می‌نوازند

گروه کوبه‌ای هوران، سیزدهم دی در تالار اندیشه حوزه هنری با سرود صلح به روی صحنه می‌رود.
کد خبر : 344936
dfec61ab-d9cb-4d5b-bd75-be0d6be169c9.jpg

به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، گروه هوران در تازه‌ترین کنسرت خود که قرار است در سیزدهم دی ماه اجرا شود به همراه 40  نوازنده کوبه‌ای و گروه 18 نفرۀ کرال به همراهی نوازندگان سازهای سنتی، قطعاتی از بهروز قهاری و محمدرضا بداغی را بر روی اشعار مولانا و عطار بر روی سن تالار اندیشه حوزه هنری به سمع و نظر عاشقان موسیقی می‌رساند.


هدف گروه هوران از برگزاری این کنسرت‌ها در درجه اول نگاه کوبه‌ای و صحبت با پوست و چوب بوده است؛ از این میان می‌توان به قطعه «سرود صلح» اشاره کرد که از ندای صلح و آرامش در جهانی آشنا با تمامی سازهای کوبه‌ای ایرانی و جهانی سخن می‌گوید. قطعه «دریای عشق» هم با زبان کوبه‌ای، حس و حالات عاشقانه را باز‌گو می‌کند، قطعات دیگر به همین منوال شکل گرفته‌اند.


در کنسرت‌های متعددی که در تهران و شهرستان‌ها و خارج از کشور توسط این گروه برگزار شده، به دلیل ترکیبی بودن گروه در اجراهای متفاوت با سبک‌هایی از نظیر موسیقی تلفیقی، سنتی، عرفانی و عاشقانه، بازخوردهای خوبی را از طرف بینندگان دریافت کرده که موجب شده با قدرت و انگیزه بالایی به ادامه کار خود بپردازند. معرفی دو خواننده جوان و آینده‌دار موسیقی سنتی؛ محمدباقر دوستی و امیرحسین کوثری، از اقدامات این گروه است.


اجرای  مصطفی حسینی یکی از بهترین اساتید آواز اصیل ایرانی از شور و حال بسیار بالایی بر‌خوردار خواهد بود. در این اجرا صدای تار محمدرضا بداغی، سنتور ملینا فرجی، عود کیارش بیات و کمانچه‌نوازی آقایان امیر مظاهری، امیر احمدپور و رامین عبدالهی  و نوای ویلن‌سل میترا زلفی  را می‌شنویم.


گروه «هوران» به سرپرستی بهروز قهاری از سال 1382 فعالیت خود را با محوریت دف‌نوازی آغاز کرده است. این گروه در سال 1383 با تغییرات سازی در زمره گروه‌های کوبه‌ای قرار گرفت و فعالیت جدید خود را دنبال کرد. در ادامۀ مسیر با خوانندگانی چون امین هدایتی، کوروش تهامی و میلاد رضا همکاری داشته است.


انتهای پیام/4072/4100/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: حوزه هنری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته