دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1397 - 16:54
فولادگر در گفتگو با آنا:

مشکل بی‌آبی راه‌ گفتگو را بر نمایندگان اصفهان بست

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان اصفهان به تعامل و گفتگو برای حل مشکلات زبانزد بودند، اما کار به‌جایی رسید که راهی جز استعفا نداشتند.
کد خبر : 344767
1394-11-23_12-49-16.jpg

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره استعفای دسته‌جمعی نمایندگان استان اصفهان در اعتراض به عدم تخصیص بودجه آب این استان، اظهار کرد: نمایندگان استان اصفهان به تعامل و گفتگو برای حل مشکلات و مسائل معروف بودند، اما این بار کار به جایی رسیده که نمایندگانی که سابقه روش‌های اعتراضی مانند آبستراکسیون، تحصن و استعفا ندارد، راهی جز استعفا پیشروی خود نمی‌بینند و این موضوع عمق مسئله را نمایان می‌کند.


عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: مشکلات آب زایندهرود سال‌هاست در چندین دوره مجلس توسط نمایندگان استان پیگیری شده است و ما در دولت‌های مختلف از خاتمی گرفته تا احمدی‌نژاد و روحانی این مشکل را مطرح و مطالبه کردیم.


نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه ما در طول این سال‌ها به اندازه کافی جلسات متعددی با وزرای مختلف و معاونان دولت در هر دوره برگزار کردیم، اظهار کرد: حرف ما این ست که دولت مصوبات خودش در شورای‌عالی آب، شورای هماهنگی زایندهرود و کارگروه سازگاری با کم آبی را اجرا کند. 


فولادگر با بیان اینکه مشکلات اصفهان که اساساً مشکل آب آشامیدنی است، تصریح کرد: برخی معتقدند اصفهان به دلیل تجمع صنایع، دچار کم‌آبی شده است؛ اما همه آبی که صنایع بزرگ اصفهان اعم از فولاد و ذوب آهن و صنایع دیگر مصرف می‌کنند، بیش از 60 متر مکعب نیست و البته بعضی از این صنایع از اول هم در آب زاینده‌رود سهیم بوده‌اند.


وی با بیان اینکه برخی صنایع استان از روش پساب اداره می‌شوند، گفت: کل استان دچار مشکل آب آشامیدنی است. بنابراین کل پروژه‌های انتقال آب مصوب بوده و اینها در مقایسه با کل ذخایر آب ما در زاگرس یک بیستم هم نیست؛ اما بحث این است که اگر مصوبات در خصوص آب اصفهان اجرا شده بود و مدیریت منابع و مصارف آب درست صورت گرفته بود، زاینده‌رود خشک و کشاورزی استان عملاً نابود نمی‌شد. 


نماینده مردم اصفهان با تأکید بر اینکه با همه این مسائل نبود آب آشامیدنی و حیات مردم عامل استعفای نمایندگان شد، تصریح کرد: تابستان امسال اگر لطف خدا شامل حال مردم اصفهان نشده بود و آن مقدار کم باران نمی‌بارید اکنون مردم آب برای آشامیدن نداشتند.


وی تصریح کرد: گزارش‌ها از وزارت نیرو در صحن علنی هم نشان از تنش آبی جدی در استان اصفهان داشت. لذا عدم اجرای ردیف بودجه برای آب آشامیدنی استان که مراحل اداری آن هم طی شده بود، عامل اصلی استعفای نمایندگان اصفهان شد.


فولادگر با بیان اینکه نمایندگان اصفهان از هر ابزار نظارتی برای متوجه کردن مسئولان به بحران آب در اصفهان استفاده کردند، اما پاسخ مناسبی نگرفتند، گفت: دولت معتقد است در بودجه سال 98 نمی‌تواند ردیف بودجه جدیدی ایجاد کند در حالی که این پروژه جدید نیست و مقدمات و مراحل قانونی آن پیش از این طی شده است.


انتهای پیام/4034/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: کم آبی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته