دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1397 - 17:00
حجت‌الاسلام حسینی:

افزایش اعتقاد به اسلام وظیفه‌ای فرهنگی است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: افزایش اعتقاد به اسلام، وظیفه مهم فرهنگی است.
کد خبر : 344760
photo_2018-12-16_03-16-42.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی ظهر امروز در جلسه شورای تخصصی فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسگری (ع) گفت: حداقل وظیفه‌ای که امروز بر دوش  مسلمانان است و باید به‌عنوان یک کار فرهنگی مهم به آن پرداخت، افزایش اعتقاد و حب  به اسلام در کنار جذب افراد غیرمسلمان است.


وی با تأکید بر اینکه اساساً به غیر از چند نفر از ائمه زندگی سایر آن بزرگواران کمتر مورد توجه قرار گرفته شده است، اظهار کرد: این مسئله نه تنها در دانشگاه‌ها بلکه گاهی در جامعه نیز مشهود است که باید به‌عنوان یک ضعف و ایراد فرهنگی مورد بازشناسی و بررسی قرار گیرد.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان نقش حساس و بی‌بدیل برخی از امامان در حیات شریعت اسلام، گفت: امام جواد (ع)، امام هادی (ع) و امام حسن عسگری (ع) در دورانی عهده‌دار زعامت مسلمین شدند که دشمنان اسلام به‌طور کامل بر جهان آن روز مسلط بودند و با قدرت خود، این سه بزرگوار را در حصر و سختی قرار دادند.


حسینی یکی از مسئولیت‌های مهم این سه امام را بسترسازی و آماده‌سازی مردم برای پذیرش فرهنگ انتظار و اصل غیبت معرفی و اظهار کرد: به‌طور خاص، امام هادی (ع) به‌صورت مستقیم با شیعیان ملاقات نمی‌کردند و بیشتر از طریق وکلا و خواص سخنان خود را به مسلمین انتقال می‌دادند و یا امام حسن عسگری (ع) همواره از پشت پرده با مسلمانان دیدار می‌کردند.


وی با تأکید بر اینکه غیبت امام عصر (عج)، ظهور ایشان و تشکیل و گسترش حکومت عدل الهی یک امر بر اساس اراده پروردگار است، خاطرنشان کرد: این اتفاقی است که از حضرت آدم تا حضرت خاتم و تمامی ائمه از آن یاد کرده‌اند.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: هدف از انقلاب اسلامی به‌عنوان یک حرکت و جریان برخواسته از دل قرائت دینی، مقدمه‌سازی برای ظهور امام عصر (عج) است.


حسینی با بیان اینکه برای رسیدن شیعه به این سطح از فهم و معرفت تلاش بسیاری شده است، اظهار کرد: باید با الگو قرار‌دادن زندگی امامان در زندگی فردی و اجتماعی، آینه تمام‌قد زندگی آنها باشیم.


انتهای پیام/4120/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته