دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
طباطبایی‌نژاد در گفتگو با آنا:

سینمای مستند هویت فرهنگی فراژانری است

مدیر مرکز گسترش سینمای مستند گفت: سینمای مستند هویت فرهنگی فراژانری و فراگونه‌ای هم دارد که شاخصه هویت و فرهنگ یک جامعه است.
کد خبر : 344423
BQ4K6261.jpg

سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره برگزاری جشنواره سینما حقیقت اظهار کرد:  خوشحالم از اینکه استقبال خوبی از دوازدهمین جشنواره سینما حقیقت شده است.


مدیر مرکز گسترش سینمای مستند با بیان اینکه از فیلم‌ها رضایت نسبی وجود داشت گفت: همه تلاش‌ و هر چه که بلد بودیم برای اینکه اتفاق خوبی برای سینمای مستند ایران بیفتد؛ کردیم.


وی افزود: سینمای مستند فارغ از اینکه یک ژانر در سینماست، هویت فرهنگی فراژانری و فراگونه‌ای هم دارد که شاخصه هویت و فرهنگ یک جامعه است. هر چه توجه به فیلم مستند بیشتر باشد توجه به فرهنگ، تاریخ و هویت‌مان بیشتر می‌شود.


طباطبایی‌نژاد ادامه داد: نباید فیلم مستند را فقط گونه سینمایی و هنری دید بلکه باید به آن به عنوان یک شاخصه فرهنگی نگریسته شود. هر قدر توجه جامعه‌ای به فیلم مستند بیشتر باشد آن جامعه میل به آگاهی بیشتری دارد و این میل به آگاهی نشانه شیب توسعه‌یافتگی است که آیا این شیب می‌تواند تند باشد یا کُند که در کشور ما این تمایل وجود دارد.


مدیر مرکز گسترش سینمای مستند افزود: جشنواره دوازدهم هم‌زمان دارد در 12 استان برگزار می‌شود، البته استان‌های بیشتری متقاضی بودند، ما توانایی‌اش را نداشتیم، چون زمان‌ محدود بود اما همین اتفاق که برای اولین بار 12 استان جشنواره حقیقت را دارند برگزار می‌کنند اتفاق قابل تحسین است.


وی ادامه داد: واقعاً در نقطه مطلوب‌ قرار نداریم، اما از این نظر راضی هستم که ما به‌ سمت نقطه مطلوب‌ حرکت می‌کنیم و تلاش‌ ما در مسیری است که درست است.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته