دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مجید نامجومطلق:

استقلال مدعی اصلی قهرمانی می‌شود/ اشتباهات تأثیرگذار داوران

عضو کمیته فنی استقلال گفت: در نیم‌فصل دوم می‌توان این امید را داشت که استقلال مدعی اصلی قهرمانی شود.
کد خبر : 344395
AG8I1638.jpg

مجید نامجومطلق در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، درباره نتایج تیم استقلال در نیم‌فصل اول لیگ برتر گفت: متأسفانه آبی‌پوشان شروع خوبی نداشتند که دلایل متعددی داشت. البته قبلاً به این موارد اشاره شده و الان نیازی به طرح آنها نیست. باید گفت استقلال رفته‌رفته به‌خصوص در هفته‌های آخر شکل خوبی پیدا کرد و توانست 10 امتیاز در چهار دیدار پایانی کسب کند.


وی افزود: استقلال برابر تیم بسیار خوب پدیده که بدون تردید شگفتی‌آفرین این فصل لیگ برتر بوده، بازی بسیار برتری ارائه کرد و اگر اشتباه داوری رقم نمی‌خورد، بدون تردید برنده از زمین خارج می‌شد. پدیده تیم بسیار پرتحرکی است و در فاز حمله عالی عمل می‌کند ولی برابر استقلال موقعیت گل مسلمی نداشت. اشتباه داور باعث شد تا استقلال به رده چهارم جدول نرسد ولی می‌توان این امید را داشت که در نیم‌فصل دوم استقلال مدعی اصلی قهرمانی شود.


عضو کمیته فنی باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: وینفرد شفر باید در فصل نقل و انتقالات زمستانی به‌شکلی عمل کند که در هیچ نقطه‌ای تیمش دچار ضعف نباشد. استقلال در خط دفاع و حتی حمله نیاز به تقویت دارد. این تیم نیاز به یک بازی‌ساز در میانه زمین دارد که نبض بازی و مدیریت مسابقه را در اختیار بگیرد. اگر نخواهیم اسم سرور جباروف را بیاوریم که باعث ایجاد حساسیت می‌شود، نیاز به بازیکنی چون مجتبی جباری است تا استقلال بتواند بازی‌های بسیار بهتری را ارائه کند.


وی یادآور شد: از شرایط فنی سرور جباروف اطلاع دقیقی نداریم ولی وقتی اشاره می‌شود که بازیکنی چون جباروف باید جذب استقلال شود، نسبت به شرایط خوب سال گذشته  او حرف زده می‌شود. تردیدی نیست که حرف اول و آخر را در تیم سرمربی می‌زند و امیدوارم که شفر بتواند تیمی را آماده کند که در نیم‌فصل دوم امتیازات بیشتری را نسبت به نیم‌فصل اول کسب کند.


نامجومطلق درخصوص اینکه اشتباهات داوری این فصل تا چه اندازه به استقلال لطمه وارد کرده است، اظهار کرد: اشتباهات داوری بخش جدایی‌ناپذیر یک مسابقه فوتبال است ولی وقتی چندین اشتباه تأثیرگذار، امتیازات حیاتی را از تیم استقلال گرفته است، شکی وجود ندارد که حساسیت‌های بازیکنان و دیگر اعضای تیم بالا می‌رود. داوران باید با قدرت بیشتری قضاوت کنند و البته فشاری که روی آنها وجود دارد منفی است.


وی افزود: کمیته داوران باید در چینش تیم‌های داوری تمامی دیدارها سختگیری و نظارت بیشتری داشته باشد تا نتیجه هر بازی درون زمین مشخص شود نه اینکه با اشتباهات رقم خورده شود. البته باید فشارهای منفی از روی دوش داوران برداشته شود تا آنها بتوانند قضاوت‌های مناسب‌تری را ارائه کنند.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته