دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

داوران تصویرسازی هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی‌«هنر جوان»معرفی شدند

سه هنرمند تصویرساز، داوری آثار تصویرسازی هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی «هنرجوان» حوزه هنری را ارزیابی و داوری می‌کنند.
کد خبر : 344352
IMG17574933.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه هنر‌های تجسمی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، داوران بخش تصویرسازی هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی «هنر جوان» معرفی شدند، مرتضی اسدی، خشایار قاضی زاده و حسین یوزباشی آثار تصویرسازی هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی «هنر جوان» حوزه هنری را ارزیابی و داوری می‌کنند. مرتضی اسدی متولد ۱۳۳۶ در تهران و فارغ‌التحصیل مقطع لیسانس نقاشی و فوق‌لیسانس تصویرسازی از دانشگاه تهران، دکترای پژوهش هنر از دانشگاه شاهد و دکترای تاریخ هنر از دانشگاه سوربن فرانسه است.


وی طی سال‌ها فعالیت هنری، موفق به کسب نشان‌ عالی تجسمی از جشنواره بین‌المللی فجر و گواهینامه درجه یک هنری ـ معادل دکترا ـ در رشته نقاشی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است و تدریس در دانشکده‌های هنر سطح کشور، عضویت در انجمن نقاشان پاریس، عضویت در انجمن نقاشان ایران، دبیر و داور جشنواره‌ها و رویدادهای هنری، همکاری با نشریات هنری، چاپ مقاله و حضور در نمایشگاه‌های متعدد داخلی و خارجی از جمله نمایشگاه انفرادی گالری شهرک بین‌‌المللی هنرمندان پاریس را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد. وی با حضور در رقابت‌های هنری ملی و بین‌المللی موفق به دریافت عناوین، جوایز و الواح تقدیری متعددی همچون جایزه سوم طراحی تمبر پستی به مناسبت چهل‌ و پنجمین سالگرد اعلان جهانی حقوق بشر در ژاپن نیز شده است.


خشایار قاضی‌زاده متولد ۱۳۴۰ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته‌های نقاشی، ارتباط تصویری و پژوهش هنر از دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس تا مقطع دکترا است. تدریس دروس نظری و عملیِ گروه‌های گرافیک، نقاشی، تصویرسازی و نگارگری در سطوح و مقاطع مختلف دانشگاه‌های شاهد، الزهرا (س) و سوره، استادیار دانشکده هنر دانشگاه شاهد تهران، مجری طرح‌های تحقیقی با موضوع نگارگری، تصویرسازی بیش از ۲۰ عنوان کتاب داستانی کودک و نوجوان، ارائه سخنرانی و  چاپ مقالات در نشریات هنری بخشی از فعالیت‌های خشایار قاضی‌زاده در حوزه‌های علمی ـ‌ هنری و فرهنگی کشور است.وی با برپایی نمایشگاه‌های انفرادی، شرکت در نمایشگاه‌های گروهی داخلی و خارجی و حضور در رقابت‌های هنری موفق به دریافت جوایز و الواح تقدیری متعددی از جمله برگزیده سومین دوسالانه نگارگری اسلامی شده است.


حسین یوزباشی متولد ۱۳۶۴ در تهران، کارشناس ارشد تصویرسازی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران و کارشناس ارتباط تصویری است. یوزباشی با شرکت در بیش از ۴۰ نمایشگاه، دوسالانه و جشنواره هنری، جوایز و عناوین متعددی را کسب کرده است. برپایی نمایشگاه‌های فردی و جمعی، تصویرگری کتب درسی، مسئول دبیرخانه و امور اجرایی نگارخانه چلیپا، دبیر اجرایی اولین نمایشگاه سالانه پوستر عاشورا، مدیریت تهیه و تولید دفاتر تحریر روشنا، مدیریت تولید پروژه پوستر بیداری اسلامی، مدیریت تهیه و تولید بخش کاریکاتور و پوستر کمپین یک ماه برای فلسطین، از جمله سوابق اجرایی وی بوده است.


هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی «هنر جوان» دی ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4100/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته