دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در قم صورت گرفت:

بررسی راهکارهای «حوزه متحد» با حضور 70 استاد

نایب‌رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از برگزاری اولین جلسه کمیسیون‌های چهارگانه اجلاسیه بزرگ «حوزه متحد» در قم خبر داد.
کد خبر : 344314
05da61e6-a7d6-40ef-aa3b-2ce6ea541c6e.jpg

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره همایش حوزه متحد گفت: دبیرخانه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اولین جلسه کمیسیون‌های چهارگانه اجلاسیه بزرگ «حوزه متحد» را در محل ساختمان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور 70 نفر از استادان عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین برگزار کرد.


وی، اتحاد علما و تعهد به ارزش‌های انقلاب، اتحاد علما و پایبندی به سنت‌های اصیل حوزه، وحدت و انسجام در حوزه‌های علمیه و هدایت و حمایت از امت و جامعه اسلامی را از عناوین این کمیسیون‌ها برشمرد.


نایب‌رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون‌ها پس از تبادل نظر در رابطه با عنوان و محور اصلی کمیسیون و موضوعات ذیل آن، مباحث مبسوطی را ارائه کردند؛ در همین رابطه برخی از کمیسیون‌ها نیاز به جلسات بیشتری در رابطه با موضوعات طرح شده داشتند که در آینده نزدیک، جلسات دیگری برگزار خواهد شد.


وی یادآور شد: بر اساس مصوبه هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین، این نهاد موظف است هر سال چند اجلاسیه را در موضوعات مختلف و دارای اهمیت و اولویت برگزار کند. یکی از این اجلاسیه‌ها «حوزه متحد» است که امسال در آستانه چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بهمن برگزار می‌شود.


بنیادی خاطرنشان کرد: فراخوان مقالات این همایش از 6 ماه پیش به نخبگان و استادان حوزه اطلاع‌رسانی شده است که این همایش دارای چهار محور و هر محور شامل  6 زیر مجموعه است و تاکنون مقالات خوبی به دبیرخانه همایش رسیده است. 


وی با بیان اینکه در این همایش نگاهی به «حوزه دیروز، حوزه امروز و حوزه آینده» شده است، تصریح کرد: بزرگان حوزه نسبت به برگزاری این اجلاسیه با این موضوع که انتخاب شده و محتوایی که از درون مقالات و کمیسیون‌ها و سخنرانی انتخاب شده، استقبال خوبی نشان داده‌اند.


انتهای پیام/4072/4090/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته