شبکه فروش میتواند با کمک استارت آپها بازارهای جدیدی را خلق کند
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از روابط عمومی و امور بینالملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در جمع اعضای انجمنهای صنفی نمایندگان بیمه سخن میگفت، اظهار کرد: ورود نمایندگان بیمهای و کادر شبکه فروش در تصمیمسازیها به نفع شرکتهای بیمه است؛ چراکه شبکه فروش نقاط قوت و ضعف محصولات بیمهای را بهخوبی میشناسد و میتوانند در اصلاح ساختارهای تولید محصول و بستههای بیمهای اظهارنظر کنند.
رئیسکل بیمه مرکزی با تأکید بر اهمیت تجارب و دانش بازاریابی نمایندگان فروش بیمه، تصریح کرد: نمایندگان منتظر ابلاغها و ارائه راهکارها توسط نهاد ناظر نباشند و خودشان با استفاده از پیشینه حرفهای و دانش فنی راهحلهایی را برای بهبود وضعیت صنعت بیمه ارائه کنند.
سلیمانی اظهار کرد: اگر مصوبات شورای عالی بیمه با منافع بیمهگران و بیمهگذاران در تعارض باشد قطعاً در هنگام اجرا با مشکل روبهرو خواهد شد و به همین خاطر نمایندگان باید با ارائه پیشنهاد و نقطه نظرات خود در وضع قوانین و آییننامهها مشارکت داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: به جرأت میگویم مهمترین قشری که میتواند جلوی فساد، تخلف و تقلب در صنعت بیمه را بگیرد مجموعه نمایندگان و کادر شبکه فروش بیمهای هستند که با تحقق این امر در وضعیت معیشتی آنان نیز تحولی اساسی صورت خواهد گرفت.
رئیس شورای عالی بیمه افزود: هرچقدر مردم از عملکرد صنعت بیمه ناراضی باشند اقبال آنان به خرید بیمهنامه نیز کمرنگ خواهد شد که البته این نارضایتی ریشه در عوامل گوناگونی دارد که ضعف قوانین موجود، تخلف نمایندگان و سوء رفتار برخی از فعالان صنعت بیمه از آن جمله به شمار میرود.
سلیمانی با ابراز خرسندی از شادابی شبکه فروش صنعت بیمه و تعصب آنان به این صنعت بر اهمیت امر آموزش در توسعه صنعت بیمه تأکید کرد و گفت: هر نیروی جدیدی که قصد ورود به صنعت بیمه را دارد باید نخست آموزش کافی را پشت سر بگذارد تا آگاهانه در این عرصه فعالیت کند و در گامهای بعد نظارت دقیق و پایش مستمر توسط شرکتهای بیمه الزامی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود دغدغههای نمایندگان فروش بیمه را درخصوص فعالیت استارتآپها طبیعی دانست و گفت: صنعت بیمه باید مثل صنایع دیگر وجود واقعیتی به اسم استارتآپها را بپذیرد، اما نگاه تهدید آلود به شبکههای دیجیتالی فروش بیمهنامه نگاه خوبی نیست و اگر هم تهدیدی در میان باشد باید آن را به فرصت تبدیل کنیم.
رئیس شورای عالی بیمه تصریح کرد: وضع قوانین و آییننامههای متناسب و مدیریت صحیح فضای دیجیتال نهتنها به کسب بیمهای نمایندگان شبکه فروش لطمه نمیزند بلکه با تهیه بستههای بیمهای میتوان بازارهای جدیدی را ایجاد کرد.
سلیمانی از استارتآپها، تکنولوژیهای نوین و شرکتهای دانشبنیان بهعنوان مسیرهاي میانبر رشد و توسعه کشور یادکرد و گفت: متأسفانه صنعت بیمه تاکنون نتوانسته است از این ظرفیت عظیم بهخوبی استفاده کند و ما با دقت و حساسیت راهکارهای توسعه قانونی استارتآپها را در شورای عالی بیمه بررسی خواهیم کرد تا به نتایج مطلوبتری برسیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود؛ افزایش ضریب نفوذ بیمههای زندگی در جامعه را سیاست اصلی و راهبرد استراتژیک نهاد ناظر دانست و افزود: نمایندگان با تکیه به تجارب خود در امر فروش بیمهنامه با ذائقه بیمهگذاران آشنایی بیشتری دارند و میتوانند بستههای خاصی را پیشنهاد بدهند تا مردم برای خرید بیمهنامههای زندگی ترغیب و تشویق شوند.
رئیس شورای عالی بیمه یادآور شد: در راستای توسعه بیمههای زندگی به شرکت تخصصی خاورمیانه مجوزی اعطاشده و مجوزهای دیگری نیز برای ورود شرکتهای تخصصی فروش بیمهنامههای عمر در دست صدور است.
سلیمانی خاطرنشان کرد: نیروهای چابک و خوشفکر میتوانند شرکتها را از بحران نجات بدهند؛ چراکه در عصر حاضر اصل رقابتپذیری فقط در گرو تأمین سرمایه نیست و به توانمندیهای نیروی انسانی بستگی دارد.
وی با اشاره به بازارهای بکر صنعت بیمه در حوزههای گوناگون ازجمله وجود بیش از 27 میلیون مسکن در کشور، گفت: اگر فعالان صنعت بیمه و در رأس آنان نمایندگان شبکه فروش اهمیت این بازار بزرگ را درک کنند یک تجارت چند هزار میلیارد تومانی در انتظار صنعت بیمه خواهد بود و این صنعت علاوه بر تأمین منافع کارکنان خود خواهد توانست در تولید ناخالص ملی نیز نقش ویژهای را ایفا کند.
رئیس شورای عالی بیمه موفقیت شرکتهای بیمه را در گرو فعالیت حرفهای و باانگیزه شبکه فروش ارزیابی کرد و از نمایندگان بیمه و شبکه فروش خواست در بحث فروش بیمهنامهها رضایت بیمهگذاران و اصول حرفهای را در نظر داشته باشند.
سلیمانی در پایان تشکیل کمیته صیانت را در راستای حمایت از بیمهگران و بیمهگذاران عنوان کرد و با اشاره به اتفاقات تلخ برخی از مؤسسات اعتباری در کشور، تصریح کرد: ما بهعنوان نهاد ناظر نسبت به شبکه فروش حساسیت ویژهای داریم که دلیل اصلی آن اهمیت حقوق بیمهگران و بیمهگذاران است.
گفتنی است در آغاز این نشست نمایندگان 16 شرکت بیمهای با طرح دیدگاهها و مشکلات خود از رئیسکل بیمه مرکزی درخواست کردند در تصمیمسازیها از نقطه نظرات آنان نیز استفاده شود که این موضوع با استقبال غلامرضا سلیمانی روبهرو شد.
انتهای پیام/4092/خ
انتهای پیام/