دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1397 - 07:05
استاد دانشگاه آزاداسلامی:

سنجش بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی توسط دولت اهمیت دارد

عضو انجمن اقتصاددانان گفت: شاخص‌بندی منسجم و قابل اتکا برای سنجش بهره‌وری در تمام دستگاه‌های اجرایی دولت بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر : 343974

عباس علوی‌‌راد در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به لایحه بودجه سال 98، اظهار کرد: در روزهای اخیر و همزمان با ارائه لایحه بودجه سال ۹۸ کشور به مجلس، رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور بارها از عملیاتی و مبتنی بر عملکرد بودن لایحه بودجه صحبت کرده است ولی باید دستورالعملی برای سنجش بهره‌وری نیز صادر شود.


وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز شاخص‌بندی منسجم و قابل اتکایی برای سنجش بهره‌وری در تمام دستگاه‌های اجرایی که از بودجه دولت استفاده می‌کنند، تدوین و عملیاتی نشده است.


عضو انجمن اقتصاددانان ادامه داد: داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد بیش از سه میلیون و ۷۳۵ هزار نفر در بخش عمومی کشور در سال ۹۶ شاغل بوده که هنوز از نظر میزان بهره‌وری آنها سنجش دقیق نمی‌شوند.


وی با بیان اینکه گزارش‌هایی سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد در حال حاضر ۷۰ هزار طرح نیمه تمام استانی و ۶ هزار نیمه تمام ملی در کشور وجود دارد، عنوان کرد: در شرایطی که منابع انسانی و سرمایه‌های ملی در اختیار دولت به لحاظ میزان بهره‌وری؛ به شکل صحیح، نظام‌مند و منسجم سنجش نمی‌شوند، نباید بودجه را موفق دانست. شیوه بودجه‌ریزی دولت به لحاظ تخصیص منابع بر اساس عملکرد در لایحه و نهایتاً قانون بودجه سال ۹۸ کشور رخ نخواهد داد.


انتهای پیام/4082/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته