دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1397 - 07:50
عضو انجمن اقتصاددانان:

دولت در بودجه سال 98 تخمین درستی از نرخ تورم داشته باشد

عضو انجمن اقتصاددانان گفت: دولت با توجه به روند اقتصادی کشور باید در بودجه سال آینده برآورد صحیحی از نرخ تورم داشته باشد.
کد خبر : 330794

عباس‌ علوی‌راد در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به روند نهایی شدن بودجه سال 98 در دولت، اظهار کرد: دولت با توجه به روند اقتصادی کشور باید در بودجه سال آینده برآورد صحیحی از نرخ تورم داشته باشد و متناسب با آن خدمات رفاهی مردم را در بودجه ساماندهی کند.


وی افزود: دولت باید در بودجه سال آینده قیمت نفت را با تخمین  درستی در نظر بگیرد تا بتواند بسیاری از مشکلات خود را برطرف کند و این برای بستن بودجه بسیار حائز اهمیت است.


عضو انجمن اقتصاددانان در ادامه با اشاره به مشکلات جوانان در جامعه عنوان کرد: نداشتن شغل دائم مهم‌ترین معضل جوانان است که همین مورد بر موضوعاتی مانند ازدواج نیز تاثیرگذار بوده است.


علوی‌راد با بیان اینکه 33 درصد جوانان طبق آماری شغل دائم ندارند، ادامه داد: نزدیک به 30 درصد از جوانان، از مشکلات بیکاری مستقیم رنج می‌برند که دولت باید بودجه خوبی برای اشتغال جوانان اختصاص دهد.


وی تأکید کرد: عامل اصلی در بسیاری از مشکلات کشور تحریم نیست بلکه ساخت اساسی این معضلات را باید در نحوه سیاست‌گذاری و اجرای آنها توسط مدیران دولتی دانست.


انتهای پیام/4082/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته