دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1397 - 12:44
واعظی اعلام کرد:

دستور روحانی به وزیر صمت برای کاهش قیمت کالاهای اساسی

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور به وزارت صمت برای کاهش قیمت کالاهای اساسی مردم در بازار دستور داده‌اند.
کد خبر : 343741

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ابعاد مختلف بودجه سال آینده مورد بررسی قرار گرفت و وزرا و رؤسای دستگاه‌ها با سازمان برنامه و بودجه هماهنگ شده‌‌اند تا جلسات مشترکی را برگزار کنند.


رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه رسیدگی به طبقه کارمند، بازنشسته را در دستور کار داریم، افزود: بودجه چاچوب خود را دارد و در این شرایط تحریمی بسیار سخت، افزایش یارانه امکان‌پذیر نیست.


واعظی اضافه کرد: افرادی که تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و این‌گونه طبقات هستند پرداختی آنها در بودجه سال آینده افزایش می‌یابد.


وی در پاسخ به سؤالی درباره سهمیه‌بندی سوخت، بیان کرد: بنزین در ایران لیتری هزار تومان بوده ولی در کشورهای منطقه بیش از 9 هزار تومان است و باید در این امر صرفه‌جویی انجام گیرد و یارانه بنزین باید برای افراد نیازمند و روستاییان انجام شود.


وی درباره بسته کشورهای اروپایی در چارچوب برجام نیز عنوان کرد: کشورهای اروپایی در تماس‌هایی که با وزیر خارجه ایران داشتند بر اراده خود برای بسته SPV تأکید دارند و تا دو هفته آینده نیز این مورد نهایی می‌شود.


رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی درباره اینکه به افرادی که خودرو ندارند، بنزین ارائه می‌شود، گفت: این طرح نقاط ضعف و قوتی دارد که نکات ضعف آن بیشتر بر قوتش می‌چربد.


وی با تأکید بر اینکه باید نیازمندهای مردم ارزان ارائه شود، بیان کرد: دولت با ارز نیما در حال ارائه یارانه به کالاهای اساسی است و امیدوار هستیم که با پایین آمدن قیمت ارز اجناس نیز ارزان شود و رئیس‌جمهور به وزارت صمت برای کاهش قیمت کالاها دستور داده‌اند.


واعظی درباره نوشتن نامه جهانگیری به رهبر انقلاب نیز اعلام کرد: من از این نامه اطلاعی ندارم.


وی در ادامه با بیان اینکه اگر وضعیت خودروی کشور با این روند پیش برود تا یکسال دیگر خودروسازان ورشکسته می‌شوند، عنوان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی پیشنهاد کرد که کارخانه‌های خودروساز پنج درصد کمتر از نرخ بازار  خودرو را بفروشند.


انتهای پیام/4082/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته