دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
احمد شوهانی:

دیپلماسی دفاعی زمینه‌ساز توسعه مناسبات نظامی است

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مزیت دیپلماسی دفاعی این است که زمینه‌ساز توسعه مناسبات دفاعی و نظامی می‌شود.
کد خبر : 343628

احمد شوهانی در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره ارتباط میان دیپلماسی دفاعی و تقویت توان بازدارندگی کشور گفت: امروز با توجه به تنوع تهدیدها، نیاز است که توان دفاعی کشور را برای دفع تهدیدها افزایش دهیم و یکی از راه‌های افزایش قدرت دفاعی علاوه بر توسعه تجهیزات نظامی، تمرکز بر روی دیپلماسی دفاعی است.


وی ادامه داد: دیپلماسی دفاعی دو کارکرد مهم دارد. اول اینکه اگر به‌خوبی پیگیری شود و همگام با دستگاه دیپلماسی پیش برود، هم منافع ملی را تأمین می‌کند و هم موجب تقویت روابط دوجانبه و چندجانبه میان ایران با سایر کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای می‌شود و همچنین سطح تهدیدات و نگرانی‌های امنیتی کشورها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.


عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: دومین مزیت دیپلماسی دفاعی این است که زمینه‌ساز توسعه مناسبات دفاعی و نظامی می‌شود و نیز رزمایش‌های مشترک نظامی را در پی خواهد داشت و خود این موضوع منجر به انتقال دانش و ارتقای آمادگی‌های نظامی در برابر تهدیدها می‌شود.


انتهای پیام/4079/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته