دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر صنعت خبرداد؛

بازنگری در قوانین عادی کشور در شرایط تحریم

وزیر صنعت ، معدن و تجارت تأکید کرد: باید قوانین عادی کشور در شرایط تحریم بازنگری شود.
کد خبر : 343614
رحمانی- وزیرصنعت.jpg

به گزارش حوزه صنعت گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از شاتا، رضا رحمانی در شانزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار با بیان اینکه همه قوانین و مقررات برای شرایط عادی وضع‌شده‌اند نه شرایط غیرعادی و تحریم،گفت: باید ترتیبی اتخاذ دهیم که مواد و کالاهای اساسی و مورد نیاز عموم مردم برای ترخیص در گمرک معطل نشود و وارد کشور شود و در این زمینه هرگونه موانعی ازجمله در حوزه ضوابط ثبت سفارش وجود دارد باید برطرف کنیم.


وی تأکید کرد: در این‌گونه موارد محدودیت و مانعی نداریم و مسئولین کشوری هم همسو با ما هستند و می‌توانیم مصوبات راهگشا اتخاذ کنیم.


وی تصریح کرد: هر مانعی برای ورود این‌گونه مواد و تولیدات به کشور هست باید در داخل وزارت صمت حل شود و مواد اولیه به چرخه تولید وارد و تبدیل به کالا شود و نیازهای عموم مردم تأمین شود.


رحمانی ادامه داد: هر مانعی امروز هست باید برداریم و هرکجا هم مصوبه موردنیاز هست اقدام کنیم و این تکلیف امروز همه دستگاه‌های مربوط است.


در این نشست که با حضور نمایندگان بخش خصوصی وزارت اقتصاد ، گمرک، ‌سازمان برنامه ، سازمان حمایت ، وزارت بهداشت و ... برگزار شد درزمینهٔ آخرین وضعیت تخصیص و تأمین ارز و سطح عمومی قیمت کالاهای اساسی و نیز طرح مصوبه اصلاحی کمیته تنظیم بازار محصولات فولادی به‌منظور دستورالعمل تنظیم بازار این کالاها بحث شد.


بازنگری در تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی و ارائه گزارش نهایی از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان موضوع دیگری بود که در این نشست به آن پرداخته شد.


انتهای پیام/4094/خ


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته