دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1397 - 13:15
رنجبر خبر داد:

ارائه تسهیلات به مقام‌آوران مسابقه‌های ربوکاپ

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مقام‌آوران اول تا سوم مسابقه‌های ربوکاپ، بدون کنکور پذیرش و به سمت رشته‌هایی که در آن موفق هستند، هدایت می‌شوند.
کد خبر : 343079

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، بیژن رنجبر در حاشیه بازدید از چهاردهمین دوره مسابقه‌ها بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران و دومین دوره مسابقه‌ها آسیا و اقیانوسیه 2018، با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقه‌های ربوکاپ، اظهار کرد: خوشبختانه هرسال نسبت به سال گذشته شاهد ارتقای کیفی ربات‌ها و طرح‌های ارائه‌شده در مسابقه‌ها ربوکاپ هستیم.


وی افزود: همچنین در تجاری‌سازی شاهد آن هستیم که بسیاری از طرح‌ها از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان، موفق به فروش محصولات خود شده‌اند و حتی در حوزه آی‌تی نیز چند شرکت و تعدادی از جوانان محصولات‌شان به فروش رسیده است.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رباتیک محل تلاقی هوش مصنوعی، مگاترونیک، مهندسی و هنر است، تصریح کرد: کاربرد رباتیک در صنعت و تجاری‌سازی شدن آن یک بُعد از این رشته را شامل می‌شود و بُعد دیگر آن بحث آموزش فناوری و فن شناختی است که در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین توفیقات خوبی داشته است و باید این رویه را با پشتکار ادامه دهد.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: باید از دیدگاه خلاقیتی به ویژه در بخش دانش‌آموزی به رشد و پرورش خلاقیت دانش‌آموزان و دانشجویان پرداخت. دانشگاه آزاد اسلامی با پرچم‌داری واحد قزوین در این امر موفق عمل کرده و به این دلیل است که هرسال نسبت به سال گذشته شاهد ارتقای روز افزون محصولات و طرح‌های ارائه شده در این رشته از مسابقه‌ها هستیم.


رنجبر افزود: درباره کاربردی‌کردن ربات‌ها با هدف افزایش سطح رفاه زندگی مردم و به‌کارگیری ربات‌های تجاری و امدادی و ربات‌های موثر در بخش‌های نظامی و دفاعی باید تلاش روزافزونی را به کار گرفت که دانشگاه آزاد اسلامی با تمام توان به این امر مشغول است. ربات‌های آتش‌نشان و ربات‌های زیردریایی نمونه‌ای از این بکارگیری از ظرفیت ربات‌ها هستند که در وقت و موقعیت لازم به کار گرفته می‌شوند.


آموزش فناوری به دانش‌آموزان از طریق راه‌اندازی مدارس خلاقیت در کشور


وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، توسعه آموزش فناوری و آشنا کردن دانش‌آموزان با این رشته یکی از مهمترین اهداف این دانشگاه است. در دوره جدید این موضوع مورد توجه و تاکید دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است و استفاده از توانمندی‌های کسب‌شده در این حوزه در دستور کار این دانشگاه قرار دارد و در پی آن هستیم که با راه‌اندازی مدارس خلاقیت در کشور به آموزش فناوری به دانش آموزان بپردازیم.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه گروهی از کارشناسان دانشگاه در خصوص مهارت آموزشی و انتقال دانش توانمند هستند و به خوبی می‌توانند این فن را در کشور گسترش دهند، اظهار کرد: این مهارت‌های آموزشی را می‌توان به عنوان چند واحد درسی در بخش آموزش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تدریس کرد و این توانمندی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و این موضوع از نقاط قوت این دانشگاه محسوب می‌شود.


وی در خصوص امتیازات در نظر گرفته شده برای دانشجویان دانشگاه‌های کشور که در مسابقه‌ها ربوکاپ مقام کسب می‌کنند، گفت: در باشگاه پژوهشگران جوان، شورای هدایت تحصیلی و استعداد‌های درخشان برقرار است که رئیس این شورا رئیس دانشگاه و معاونت آن معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد است.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: برای مقام‌آوران اول تا سوم، پذیرش بدون کنکور و هدایت این استعداد‌ها به سمت رشته‌هایی که در آن موفق هستند در نظر گرفته شده است.


رنجبر ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی به مقام آورندگان در مسابقه‌ها در صورت تمایل به راه‌اندازی استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و گسترش طرح‌ها، دفتر کار در اختیارشان قرار می‌‌دهدف همچنین با تخصیص بودجه حمایتی درخصوص تخصصی که کسب کرده‌اند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.


انتهای پیام/4040


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته