دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سربخش:

کم کاری در حوزه فیلم دفاع مقدس توجیه‌پذیر نیست

کارشناس سینما و جانباز 70 درصد گفت: سینمای کشور باید برای دفاع مقدس بیش از پیش سرمایه‌گذاری کند. کم کاری در حوزه فیلم دفاع مقدس توجیه‌پذیر نیست.
کد خبر : 343060
122166.jpg

علیرضا سربخش در گفتگو با خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا گفت: زندگی شهدا، جانبازان و ایثارگران و اساساً موضوع دفاع مقدس از ابعاد بسیار گسترده‌ای برخوردار است که در طول سالیان متمادی به آن پرداخته شده است. برای بیان واقعیات دفاع مقدس و خصوصیات شهدا و ایثارگران هیچ چیز بهتر و گویاتر از هنر نیست و با زبان فیلم به بهترین نحو می‌توان همگان را درگیر موضوع کرد.


کارشناس سینما و جانباز دفاع مقدس بیان کرد: برای ورود به مسئله دفاع مقدس و مستندسازی این حماسه تاریخی و خصوصاً بیان شخصیت شهدا، هیچ کس بهتر از خانواده شهدا و ایثارگران نمی‌تواند از عهده این مهم برآید. با ساخت فیلم‌های سینمایی و مستند از شهدا و جانبازان می‌توان به بهترین شکل شهید را به جامعه معرفی کرد. ولی متأسفانه اخیراً افرادی به حیطه ساخت فیلم‌های دفاع مقدس ورود کرده‌اند که نه‌تنها در جریان دفاع مقدس نبوده‌اند، بلکه در این حیطه نیز نخواسته‌اند تحقیقات درستی را انجام دهند.


سربخش ادامه داد: موضوع دفاع از حریم و حرم اهل‌بیت (ع) در امتداد دفاع مقدس است و از ظرفیت بسیار بالایی برای ساخت مستند و  فیلم سینمایی برخوردار است که در این حوزه نیز باید کار‌های خوبی انجام شود. کار برای شهدای مدافع حرم بسیار ظرفیت بالایی دارد با توجه به اینکه پدران و مادران شهدای مدافع حرم  میانسال‌اند  و از انرژی جسمی بیشتری نسبت به والدین شهدای دفاع مقدس برخوردار هستند، در زمینه انتقال مفاهیم شخصیتی و رفتاری شهدا بیشتر می‌توانند فعالیت کنند.


وی اظهار کرد: در اصل کسانی باید در حیطه ساخت فیلم سینمایی و یا ساخت مستند وارد شوند که دستی بر آتش داشته باشند؛ اگر هم در جریان دفاع مقدس نبوده‌اند، توسط افراد مطلع در جریان قرار بگیرند تا در زمان ساخت فیلم دچار تناقض و یا اشتباه نشوند. در این اواخر متأسفانه در زمینه ساخت فیلم‌هایی با موضوع دفاع مقدس و شهدا و جانبازان کم‌کاری‌های زیادی صورت گرفته است که این کم‌کاری‌ها در زمینه سینمای دفاع مقدس توجیه‌‌پذیر نیست و مسئولان فرهنگی و هنری باید توجه ویژه و خاصی به مسئله سینمای دفاع مقدس داشته باشند. البته از حق نباید گذشت که کار‌های خوبی هم انجام شده است، لیکن با توجه به موضوع دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران، جای کار بسیار است و حجم و کیفیت کارهای انجام شده پایین  است.


انتهای پیام/4072/4100/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته