دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1397 - 19:31
فرمانده سپاه قدس گیلان:

همواره باید هوشیار و مواظب دشمن باشیم

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: مسئولان باید مشکلات نظام را به‌درستی بفهمند و راه حل مناسب پیدا کنند، 16 آذر این درس را به ما می‌دهد که مواظب دشمن باشیم.
کد خبر : 342895
photo_2018-12-09_18-34-57.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لاهیجان، سردار محمد عبدالله‌پور عصر امروز در همایش دانشجویی «تا شرک و کفر است مبارزه است و تا مبارزه هست ما هم هستیم» ، جوانان مؤمن و آثار و برکات آنها را از اصیل‌ترین پایه‌های انقلاب دانست و اظهار کرد: 40 سال، هرجا موفقیتی داشتیم از دانشجویانی است که برای رضای خدا تلاش کردند.


وی افزود: اگر دانشجوها کلاس‌ها را ترک نمی‌کردند و در عرصه دفاع مقدس وارد نمی‌شدند جنگ تحمیلی اداره‌ نمی‌شد.  اگر دانشجویان زیر بار فشارهایی که نظام سلطه در بخش‌های مختلف به شکل تحریم وارد می‌کند، نمی‌رفتند و کاستی‌ها را تحمل نمی‌کردند در حوزه علم و فناوری هسته‌ای به موفقیت نمی‌رسیدیم.


عبدالله‌پور تبیین مسائل و اصول انقلاب را از وظایف دانشجویان دانست و ادامه داد: مسائل انقلاب باید برای نسل فعلی تبیین شود، جوانان باید بدانند که 16 آذر به چه علت برخی شهید شدند و خون این عزیزان بود که منجر به قیام سال 42 حضرت امام راحل و انقلاب سال 57 شد.


فرمانده سپاه قدس گیلان مهم‌ترین هدف نظام سلطه را حاکمیت بر سرنوشت ملت ایران دانست و بیان‌کرد: قبل از انقلاب بیش از 60 هزار مستشار خارجی در ایران وجود داشت و بدون آنها حتی اجازه دست زدن به هواپیما را نداشتیم و امروز به چنان قدرتی در حوزه نظامی و سیاسی رسیده‌ایم که آنها برای رسیدن به توانمندی‌های ما جاسوسی می‌کنند.


عبدالله‌پور استقلال و استکبار‌ستیزی را یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب دانست و ادامه داد: امروز باید در هر عرصه،  بفهمیم جلوی دشمن چگونه رفتار کنیم و باید برای مردم روشن شود.


وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دشمنان در حوزه نظامی به هیچ وجه خیال حمله به ایران را ندارند و حتی در حوزه اطلاعاتی، جنگ سایبری و الکترونیک نیز  توان مبارزه با ما را ندارند.


عبدالله‌پور با اشاره به مشکلات اقتصادی، اجتماعی موجود در جامعه گفت: تحریم‌ها در حوزه اقتصادی دارای اثرات ناچیز و بیشتر مشکلات داخلی است و دشمن، دو‌دستگی، سوء‌ظن، مشکلات‌اقتصادی ایجاد شده توسط خودمان را نشانه گرفته است.


فرمانده سپاه قدس گیلان یکی از مشکلات بزرگ کشور را حوزه نفوذ دانست و ادامه داد: عمده نفوذ دشمن در حوزه مدیریت اقتصاد کشور است و خیلی از مشکلات با توان داخلی قابل حل است، مشکلات نظام را مسئولان باید به درستی بفهمند و راه حل مناسب پیدا کنند و 16 آذر این درس را به ما می دهد که مواظب دشمن باشیم.


وی مهم‌ترین رکن موفقیت این انقلاب  را رهنمون‌های امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: خدا را شاکریم  که در رأس این انقلاب ولی فقیه‌ای دشمن‌شناس است که  مدیر، مدبر و دوری از دنیا دارد و راز ماندگاری این انقلاب رهبری دقیق امام راحل و مقام معظم رهبری و فهم و پایداری ملت است که دشمن و طرح‌های آن را به خوبی شناخته و حتی از مسئولان جلوتر هستند.


پیش از سخنان فرمانده سپاه قدس گیلان، سیروس بیدریغ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و سیاهکل ضمن خیر مقدم به میهمانان و حضار اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در سال 67 تاسیس شد و هم اکنون بیش از 8500 دانشجو دارد و به یاری خداوند و تلاش اساتید، همکاران و دانشجویان در جهت حل مشکلات جامعه قدم بر می داریم.


انتهای پیام/4062



 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته