دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
متفکرآزاد:

دانشجویان در تبدیل علم به ثروت پیشتاز باشند

استادیار دانشکده علوم طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز خطاب به دانشجویان گفت که کار تبدیل علم به ثروت در کشور به دست آنان انجام می‌شود.
کد خبر : 342836
IMG_1572.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از میانه، روح الله متفکر‌آزاد ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو و تجلیل از دانشجویان نمونه دانشگاه‌های شهرستان میانه در سالن هلال احمر این شهرستان گفت: شما دانشجویان وارثان ایران متمدنی هستید که در آن ربع رشیدی به وجود آمد و 800 سال پیش، ژورنال را چاپ و در دنیا منتشر می‌کرد و از همه مهم‌تر خوابگاه دانشجویی داشت.


وی دانشجویان را وارثان سرزمین ابن‌سینا عنوان کرد و افزود: باید بدانیم که داشته‌هایمان برای چیست؟ تا برای رفع مشکلاتمان قدم برداریم و اکنون جامعه‌مان باید روی این محور حرکت کند.


استادیار دانشکده علوم طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز افزود: 16 آذر 1332، نماد قیام این ملت علیه نیکسونی بود که امید این ملت در ملی شدن صنعت نفت را ناامید کرد. مصدق کسی نبود که با آمریکا درگیر شود، وی با انگلستان درگیر شد و حتی در دیوان داوری لاهه به کمک آمریکا امیدوار بود.


متفکرآزاد با بیان اینکه ملت ما ملتی است که اگر بخواهد دست به هرکاری می‌زند و آمریکا نیز هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، گفت: از اسلامی صحبت می‌کنیم که معجزه پیامبرش قرآن است. آن کتابی که دعوت به خواندن، نوشتن، دیدن و دانستن می‌کند.


وی خطاب به دانشجویان بیان کرد: با این همه پیشرفت‌های علمی در جهان در تبدیل علم به ثروت عقب مانده‌ایم و این کار شماست که باید علم را به ثروت تبدیل کنید.


استادیار دانشکده علوم طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اضافه کرد: برای تبدیل هسته علم به ثروت باید به این باور برسیم که توانستیم همه امکانات و منابع نفتی خودمان را بسازیم؛ پس این ملت شایسته بهترین‌هاست.


امام‌جمعه شهرستان میانه نیز در این مراسم گفت: باید دولت، مجلس و همه مسئولان کشور زمینه را برای حضور قشر جوان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و معنوی این ممکلت فراهم کنند.


حجت‌الاسلام عبدالله محمدی تأکید کرد: قشر دانشجو، همیشه طرفدار و حامی کشورش بوده است. چون همیشه در همه صحنه‌ها حضور داشته و ملالت‌های علمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و ... را برای مملکتش تحمل کرده است.


امام‌جمعه میانه اظهار کرد: به وجود دانشجویان ایران اسلامی افتخار می‌کنیم و دانشجویان منتقد را قبول داریم. دانشجو باید عدالت‌طلب بوده و نباید زیر سلطه علمی، فرهنگی، اجتماعی سلطنت‌طلبان برود.


وی ادامه داد: عده‌ای می‌خواهند از مقام دانشجویان سوء استفاده کرده تا به مقاصد و منافعشان برسند. باید در این برهه زمانی که دشمن از همه جهات بر کشور ما فشار می‌آورد، همه دست به دست هم داده تا توطئه آنها را خنثی کنیم.


محمدی خاطرنشان کرد: همه پیشرفت‌های کشور در سایه فعالیت‌ها و دانش‌های بزرگ دانشجویانی است که در خدمت استادانشان تعلیم یافته‌اند. قدردان استادانی هستیم که چنین دانشجویانی را تربیت کرده‌اند.


امام‌جمعه میانه گفت: نسل قبل شما بودند که این مملکت را مقابل هجوم دشمن بیمه و حفظ کردند. بهترین نیروهای امنیتی، سیاسی و نظامی کشور از دانشجویان بودند و اینها بهترین صحنه‌های علمی را به رخ جهانیان می‌کشند.


به گزارش آنا، تجلیل از دانشجویان ممتاز آموزشی، فعالان فرهنگی و مخترعان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته